På rätt väg med stegräknaren



Imorn, fredag, är det femte dagen på vår stegtävling och hittills har jag gått ca 30 000 steg. Det låter kanske som väldigt många steg men egentligen är det inte tillräckligt. Minst 10 000 steg per dag är mitt eget personliga mål. För att få så många steg som möjligt registrerade i min stegräknare brukar jag hänga på mig den så fort jag duschat och klätt på mig på mornarna. Och med diverse morgonbestyr så hinner jag faktiskt gå ca 300 steg innan jag åker till jobbet.

Men det gäller också att gå så mycket som möjligt på jobbet, och att låta bli att ta hissen mellan våningarna. Dessutom är det nödvändigt att ta en rejäl promenad varje kväll efter jobbet. Ikväll tog jag mig i kragen och gick en 5000-stegspromenad.

Men trots att jag hittills inte gått så många steg som jag tänkt så är jag nöjd. Under den senaste veckan har jag gått ner ett par kilo i vikt, och det känns bra. Det känns som om jag är på rätt väg.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - marina

Glöm inte att vända när du kommer till Amsterdam!

#2 - Elisabeth

Ja 30 000 är väl inte så dåligt, jag ska nog köpa en stegräknare, man blir ju lite inspirerad.

#3 - mimmione

bra jobbat, själv är det helt stiltje på viktfronten men tränar gör jag som vanligt, det är nog det som hindra mig för att gå UPP skönt det i alla fall

#4 - Beate

Tycker du är väldigt duktig P-A. Vi kommer också att ha stegtävling på jobbet sedan. Minns hur roligt vi hade 2009 och alla som tävlade.

Att du dessutom redan efter en vecka har gått ner två kilo är ju en bonus som heter duga. Du kan var supernöjd!!!

#5 - AnnaKK

Hej på dej!



Det är nog rätt precis ett år sen nu som jag införskaffade mej en sådan tingest, och i ett par månader var den en trogen följeslagare vart jag än gick. :-) Fast jag gick inte tillräckligt långt jag heller om dagarna. Man får ligga i en hel del för att komma upp i de där 10-12 tusen stegen. Phu! Iallafall om man är en sådan som mer prioriterar att sitta still vid datorn än gå långpromenader med hunden... <:-)



Men det är BRA att ha en stegräknare - så man åtminstone VET hur illa ställt det är med motionerandet! ;-) Och en sådan får en nog faktiskt till att ändå ta några extra steg!?



Ha det fint, och traska på! Undrar förresten, om inte promenader är en perfekt syssla medans man funderar ut nya blogginlägg att skriva!? :-D