Tråkigt och otråkigt

 
Jag står i klivingarderoben och stryker skjortor. Sambon kommer in och jag säger att jag tycker det blev väldigt lyckat när vi gjorde om det forna ungdomsrummet (ett av våra numera utflugna barn bodde här) till walk-in-closet.
 
"Det är en extrem feelgoodkänsla här inne", säger jag. "Avkopplande som fan att stå här och stryka, tycker jag".
 
"Visst, rummet blev lyckat men jag förstår mig inte på dig när du påstår att det är avkopplande att stryka kläder. Jag tycker det är jättetråkigt", säger sambon.
 
"Att stryka är välgörande för själen, åtminstone i lagom stora doser", säger jag.
 
Det fanns faktiskt en tid då jag använde strykning som terapimetod (vilket jag tidigare bloggat om). Kan verkligen rekommenderas.
 
"Däremot tycker jag det är tråkigt att raka mig och att byta däck på bilen, säger jag".
 
"Jag tycker det är tråkigt att fixa frisyren varje morgon - förutom att stryka då förståss. Diska är också tråkigt", säger sambon.
 
Vad tycker du är tråkiga sysslor?
 
Blogg100/3
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100
#1 - Anna-Lena

Dammsuga! Är det första jag kommer på.

Svar: Håller med lite där. Dammsuga är inte jättekul.
Per-Anders

#2 - Ulla Maria

Redan innan jag läste Anna-Lenas kommentar var min tanke - dammsuga. Tack och lov har sambon inte samma aversion mot denna syssla så vi slipper gå omkring och brottas med dammråttorna.

Svar: När vi ska ha gäster här hemma är det jag som brukar dammsuga och sambon lagar mat.
Per-Anders

#3 - Mia

Städa! Men jag tycker det är väldigt behagligt när det är rent och i ordning... ;-)

Svar: Visst är det så.
Per-Anders

#4 - Camilla

Hm, svårt ... Allting som inte handlar om att läsa är trist just nu 🙃, nästan. Men generellt, att plocka ur diskmaskinen, vika tvätt och plocka in i kylskåpet när man handlat är supertråkigt.

Svar: Jag tycker det är lite tråkigt att läsa böcker. Fast jag kanske skulle tycka annorlunda om jag provade att läsa en bra bok.
Per-Anders

#5 - Hondjuret

Plocka in rentvätt. Betala räkningar. Skrapa is på bilen när det är snorkallt... Listan kan göras lång! :)
Ha en trevlig helg!

Svar: Tack detsamma! :)
Per-Anders