Jag slapp i alla fall luciatåget

Att ligga hemma och vara sjuk är inte kul. Det är klart irriterande med en näsa som ständigt rinner och klart obehagligt med värk i kroppen och i huvudet. 
 
Men det kunde naturligtvis vara värre. Jag vet ju att det troligen kommer att gå över inom de närmsta dagarna så jag ska inte klaga. Det finns också många människor på vår jord som lider av betydligt värre plågor än en förkylning.
 
Och faktum är att min förkylning gav mig lite tur i oturen. 
 
Jag insjuknade ju i tisdags, den 13 december, Luciadagen, vilket innebar att jag slapp vara med om det traditionella luciafiranden på jobbet. Luciafirandet på jobbet är ganska träligt. Det börjar med att vi får lussebullar och pepparkakor (vilket redan där är ett nerköp eftersom vi vanligtvis får mackor till förmiddagsfikat, jag har tidigare bloggat om det) sedan kommer ett luciatåg in i lokalen och ställer sig och sjunger ett gäng julsånger. 
 
Själv brukar jag bara bli trött av tillställningen och i skydd av mörkret försöker jag smita upp till mitt kontorsrum.
 
Blogg24-15 
#1 - BP

Hahaha! Inget ont som inte har nå't gott med sig alltså:-))))

PS. Har samma inställning som du - inte vad gäller förkylningar, men väl Luciafirande på jobbet. DS.

Svar: Man får försöka se det positiva.
Per-Anders

#2 - ina

Luciafiranden kan verkligen vara olika. Jag var på dagisfirande med systersonen vilket var fantastiskt och så var jag på en vacker konsert i storkyrkan som också var fantastisk. Men då hade jag ju själv valt vem och vad jag vill gå och se och höra :)

Svar: Även om jag inte jublar över luciafirande så har jag fullbesatt för dem som gillar det.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Jag saknade faktiskt musikskolans luciafirande i vår matsal. Den sången är av hög klass!
För övrigt var vi ganska tidiga med en manlig lucia på vårt jobb. Hela luciatåget bestod av män, för sisådå en 35/40 år sedan. Ingen av oss klagade eller uttryckte något missnöje.

Svar: Coolt med bara män i luciatåget. Ni var före er tid.
Per-Anders

#4 - Ruth i Virginia

Var kan man rapportera osvenska svenskar,
som ogillar Luciafirande? :)

Svar: Bra fråga. Kanske det finns någon databas någonstans. :)
Per-Anders