Trots besvikelsen är det bara att gå vidare

 
Midsommaraftonens kväll. Vi har grillat, ätit och druckit gott, och suttit ute i solen (ja, det har faktiskt varit både solig och varmt denna dag). Nu sitter vi i TV-soffan och kollar på den sista halvtimmen av en två timmar lång konsert med Tomas Ledin. 
 
Två timmar programtid.
 
Jag tänker på "konserten" häromkvällen med Rickfors, Ronander och Hylander. En komprimerad halvtimme där låtarna var nerkortade och söndertrasade som fick till följd att allt blev bara skräp. De tre ärrade rockrävarna har många bra låtar på reportoaren som jag gärna sett och hört mer av.
 
Men så är det. TV-bolagen gör det lätt för sig. Folkhemsidolen Ledin prioriteras medan Rickfors, Ronander och Hylander hamnar på undantag. 
 
I sammanhanget kan jag nämna att jag fick svar från SVT när jag klagade på att Rickfors och grabbarna fick för lite programtid. "Programmet finns att se på SVT Play. Det är den version vi har att sända".
 
Jaha..? Inte riktigt det svar jag hade hoppats på.
 
Men så ser det ut. Jag antar att det bara är att bita ihop och gå vidare.
 
 
#1 - BP

Du kollade på Ledin och jag på fotboll. Snacka om skilda världar - det var väl också ett program tv eller;-)

Svaret var absolut inte det du villa ha, men det är ju bara att bita i det sura äpplet och kolla svtplay...

Svar: Fast jag såg bara sista halvtimmen av Ledin. Det räckte.
Per-Anders

#2 - Kenneth

vad hade du räknat med att de skulle sända något nytt av honom o längre tid ? :)
regnet har öst ner under helgen här så inge glad :)

Svar: Öste ner..? Jag såg inget regn under midsommarhelgen. Det var ju varmaste och soligaste helgen hittills i år!
Per-Anders

#3 - Veiken

Bit ihop och kom igen! :) Jag håller med dig, men jag undrar om vissa saker beror på vem som håller i saxen! Synd när dom hugger av och ner bra saker! :(

Svar: Ja, det är synd.
Per-Anders

#4 - Mia

Ja, det är nog bara att bita ihop, eller bryta ihop, och gå vidare... ;-)

Svar: Och samtidigt också vara stolt.
Per-Anders

#5 - Anemonen

Du fick iaf svar det fick inte jag när jag klagade. Ja du man får allt bita ihop ibland även om det inte är bra för käkmusklerna.

Svar: Man kan ha ett hundben att bita på.
Per-Anders

#6 - kalebass

Man kan verkligen undra vad programtablå-makarna håller på med överhuvudtaget. Ofta är det ren skit och repriser hela kvällen, och framåt natten kommer en sevärd film.
Har också hört det här; att men kan alltid se det senare på SVT Play ! Men så fungerar det ju inte i vardagen för dom flesta! Bedrövligt. Men ingen ide att bli arg, man blir bara förbannad...

Svar: Precis. It's all shit.
Per-Anders