En glädjande avslutning

 
I förra veckan pajade vår pelletspanna ihop. Trots intensiv felsökning vägrade den att starta. För att göra en lång historia kort så hittade vi till slut felet (med hjälp av elektronikkunniga bekanta). Problemet var att det blivit kortslutning i pannans elsystem och ett motstånd (bilden ovan) hade gått sönder.
 
Jag beställde ett nytt motstånd på nätet och efter en insats med lödpennan sitter det nu på plats på kretskortet. Min glädje var betydande när jag tryckte på startknappen och pannan startade igen.
 
 
#1 - BP

Duktigt! Riktigt duktigt måste jag säga. Bra med "rätt" bekanta vid rätt tidpunkt. Å att löda fast motståndet själv - imponerande!

Å nu slipper ni frysa också:-)

Svar: Att vi slipper frysa är det bästa i sammanhanget.
Per-Anders

#2 - Mia

Grattis! Om något sådant hade hos mig så hade kunnigt yrkesfolk behövt kallas in.

Svar: Jag hade tur och hade kunniga personer på nära håll.
Per-Anders