Fredagsmys med tapas


Visst, det är ganska töntigt att fota den mat man äter och sedan lägga upp bilderna på nätet. Det vet alla som har Facebook. Men eftersom jag ibland kan vara lite wild and crazy så gör jag det ändå. 
 
Idag har jag nämligen gjort tapas till middag. Det var premiär för min del och i arbetet hade jag också god hjälp av min son. Rätterna vi gjorde var inte så avancerade men vi tycker det blev riktigt bra. Sambon lät sig väl smaka och hon verkade nöjd.
 
Recepten kommer från boken jag härom dagen köpte på Coops bokrea. Här är rätterna jag gjorde:
 
Fräsande chiliräkor Det skulle egentligen ha varit tigerräkor men sådana fanns inte i affären jag handlade i, så det fick bli vanliga räkor istället. Stektes tillsammans med chili och vitlök.
 
Ugnsbakade tomatbon Helt enkelt urgröpta tomater med ett ägg i som sedan bakas i ugnen. 
 
Chorizo- och svampspett Korv och svamp på tandpetare.
 
Fajitas i ugnen. Tyvärr glömde jag att hälla i kryddorna och guacamole man det löste vi genom att stryka på dem efteråt uppe på fajitasrullarna.
 
Till det drack jag Höga Kusten öl.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fredagsmys, tapas, blogg100, #blogg100
#1 - Rozie

Ser verkligen jättegott ut! *Mums!*

Svar: Det var gott också.
Per-Anders

#2 - Rozie

Jag hade alldeles för mig att jag skrev här, men inlägget synts inte. Jag skrev: "Ser gott ut! *Mums!*
Om det nu blir dubbla kommentarer får du gärna radera den ena. ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - BP

WOW! Jag gillar matbilder, de inspirerar. Å dina rätter gör just det - inspirerar. Favon här är absolut tomaterna med ägg i, det måste jag testa.

Svar: Gör det. En lite annorlunda maträtt.
Per-Anders