Jag vill inte köpa fläskkarré på Elgiganten


Sambon och jag diskuterar det faktum att ICA Maxi säljer platt-TV-apparater. Jag säger att jag aldrig i livet skulle kunna tänka mig att köpa en 40 tums platt-TV på ICA. På ICA köper man mat, däremot går man inte på ICA för att göra en dyr investering i hemmaelektronik. "Vad vet en ICA-handlare om aktiv 3D eller bildfrekvenser?", undrar jag
 
"Men om priset på en platt-TV är fördelaktigt så struntar jag fullständigt i vart jag köper den. Då spelar det ingen som helst roll om jag köper den på ICA eller en traditionell radio/TV-handlare", säger sambon.
 
"Visst, men jag vill göra viktiga inköp av proffs. Skulle du vilja köpa fläskkarré på Elgiganten kanske?", säger jag.
 
"Varför inte. Om de hade rätt kylhållning och bra pris, så...", säger sambon.
 
Ovanstående diskussion utspelade sig för en vecka sedan. Igår kväll var jag på vår lokala Coopbutik och handlade en liter filmjölk och en brödlimpa. I Coopbutiken pågick även bokrea. På två lastpallar låg ett litet antal böcker och jag gissade att det från början varit betydligt fler som nu var sålda.
 
Jag fnyste för mig själv och tänkte: "Bokrea på Coop..? Känns ju väldigt oseriöst."
 
På väg förbi lastpallarna fastnade blicken på en liten bok: Tapas. En samling med läckra recept. Till saken hör att jag för ett litet tag sedan var ute med några kollegor och åt tapas på restaurang. Tapas kommer ju ursprungligen från Spanien men man kan ju även göra tapas av det mesta, allt från köttbullar till stekt ägg.
 
Tapas är faktskt både gott och spännande.
 
Jag bläddrade lite i Tapas-boken och hittad en rad olika lockande recept. 29 kronor, stod det på prislappen. "Bra pris, tänkte jag".
 
På fredag ska jag bjuda sambon få hemmagjorda tapas.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Tapas, ICA, Coop, hemelektronik, bokrea, konsumtion, blogg100, #blogg100
#1 - Mona

Vart är världen på väg? Ingen ordning på nånting!

Svar: Nä fy fan.
Per-Anders

#2 - Micke

Säljs ju lite grejer i matbutiker som inte såldes där förr, ett sätt för dem att tjäna mer pengar och locka kunder.
Och visst, det är nice att kunna köpa mer än mat i samma butik, men sjuttan heller att jag skulle köpt en tv på ICA.




Svar: Nä, inte jag heller.
Per-Anders

#3 - BP

Tv på ICA!!!????? Hoppas att Stig & Co. snart gör en sketch om den saken i ICAs reklam, det ser jag fram emot.

Tapas ät ju så himla goda. Å man kan ju göra dem på precis vad som helst. Även om jag föredrar de "gamla hederliga" spanska tapas med bläckfisk och boquerones (små fiskar). 29 spänn - Bingo:-)

Svar: Eller ölkorv och ostbitar på tandpetare.
Per-Anders

#4 - Mia

Jadu, tiderna förändras och vi med den. Förr fanns inga köpcenter, man hade de små specialaffärerna plus lanthandeln som faktiskt hade brett sortiment, men inte tusan hade de 10 sorters tvål. Det är mycket man kan förundra sig över.

Apropå TV-köp i ICA-affären så sällar jag mig till din linje. Tror dock att yngre människor tänker annorlunda än vi med fler år än 30 på nacken gör... ;-)

Svar: Jo, tiderna förändras.
Per-Anders

#5 - Patrik Nilsson

Känner igen mig. Tv köper man i tv butiken och mat i mataffären.
Men visst är det lite smidigt med allt under samma tak.

Svar: Jo, kanske är det så.
Per-Anders

#6 - Åke

För ca två år sedan sålde Ica maximal en liten platt tv och 12 / 220 volt och dvd + inbyggd boxer som mågämnet köpte till sina barn i stugan, jag såg apparaten och begav mig dit, men tyvärr slut. Den var av märket Handic ... Och har då fungerat ypperligt. Jag vill minnas att priset var helt otroligt, och ska man ha någonting så där att användas tex i båten, dvs rätt lite osv så anser jag att man kan handla det. Däremot om man vill ha kvalet så får man alltid vad man betalar för.

Svar: Jo, det är nog så.
Per-Anders