Den överblivna älgen



Det är inte lätt när man blir över. Se bara på älgen ovan. Se på hans blick. Det är en blick som bara kan komma från en överbliven älg. Egentligen är hela bilden överbliven. Den blev över när jag gjorde helgens Fototriss. Jag tog ett antal olika bilder på temat fokus och valde till slut ut tre av dem. Bilden på prydnadsälgen i en kartong med packningschips blev över. Den bilden kom med nu istället.

Men inte ser älgen mindre överbliven ut för det.


Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Selma

Han såg verkligen övergiven ut, kraken.

#2 - Micke

Svar: Huset vi bodde i stod på ett berg...så det var nästan som ett höghus, minns när jag målade taket några gånger att man nästan var på väg att få ett släng av höjdskräck. :)



Älgen där ja...stackars sate...ser ut som om han kommit en minut efter att bolaget stängt på midsommarafton ;)

#3 - mimmione

smart, du fick både ut bilden och tips till ett inlägg i bloggen...

#4 - Beate

Övergiven och ganska så ledsen ser han ut älgen. Men bilder är kanooooon.



Svar: Mitt företag införde "Månadens Inspiratör" för bara 8 år sedan, ett år innan jag började där. Har inte hört några negativa kommentarer, speciellt då det är vi anställda själva som får nominera kandidaterna och motivera vårt val. Sedan är det en hemlig jury som kollar förslagen och utser en "vinnare".

Vissa som typ IT-killarna får kanske utmärkelsen lite oftare än andra, men jag måste säga att "spridningen" av Stig-Britt är bred och inkluderar också folk ute i landet. Man får ett rikskupongshäfte (400 kr) som "pris" förutom vandringsstatuetten.

#5 - Lennart

Jag gillar älgen, han ser både charmig och lite härligt förvirrad ut. Som om han nyss har vaknat och inte vet var han är.

#6 - Christina

Jag tycker älgen är härlig! Fint fokus på en övergiven älg!