Fototriss: I fokus


Veckans tema i fotoutmaningen Fototriss är I fokus. Själv tycker jag det är mycket som står i fokus. Tiden, till exempel. I bilden ovan har jag försökt fånga känslan när tiden hela tiden står i fokus - vad än man har för sig.


Ibland känns fokuseringen på tiden så brutal att man bara vill ta skydd någonstans - exempelvis i närmsta skyddsrum. Skylten på bilden ovan (som för övrigt är den enda arkivbild bland mina tre bidrag) hittade jag härom sistens i Kalmar.


För att kunna hitta rätt fokus är ögat ett viktigt redskap. Bilden ovan tog jag ikväll på mitt eget öga och lyckades hitta bra skärpa i pupillen. Samtliga tre bilder har jag kört genom iPhoneappen Dynamic Light och filtret Motion. 


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Eva

Snyggt genomtänkt triss :-)

#2 - Lars G

Hade själv funderingar på en triss i detta stuk med zoomning under exponeringen.

#3 - Ingalill

Så snyggt det blev :)

#4 - Hanna

Bra tolkat. Du har tänkt efter och lyckats bra. Gillar!

#5 - Cina

Riktigt coolt.. Kände mig nästan åksjuk, hm om nu det är coolt.. hahahah.. BILDERNA var iaf jätte häftiga.

#6 - llhertz

Fyndigt med lekfullheten i fokus. Gillar!

#7 - Me and my dark secrets

Klockan var ju för härlig. Vilken snygg bild - och färgen! Riktigt riktigt nice. Bra jobbat!

#8 - photoartbyanna

Mycket liv med tydliga fokus - fin triss! :)

#9 - Beppan

Kul triss! Klockbilden får ett extra plus i kanten. Känner tidsstressen komma krypande...

#10 - Selma

Tjusigt!

#11 - Monica

Snyggt. Schyssta färger och bra fokus :)

#12 - Veiken

Himmel, jag tycker det ser ut som visarna rör sig. Ögonbilden är kanon! Fin triss!

Tyvärr har jag inte kunskap tillräckligt för att jobba i de program du nämner :(

#13 - Barbro S

Läckra bilder, mycket tydligt i fokus och bra tänkt, håller med. Pupillen är jättefin men nästan lika blå som hubbotarnas i serien "Äkta människor"...:).

#14 - juanna

Du har fokuserat på FOKUS o visar tre läckra bilder.

Om jag inte är alldeles fel ute har du även fokuserat på kameran i ögat!!

Läckert är ordet!!

Ha en bra fotodag.

#15 - Nukke

WOW !!!! Sista bilden är mest efectiv !!!! Fina, fina alla ! Bra teknik !!!

#16 - Åke

Helsköna fokusbilder :) Ett extra + i kanten för ögat bilden. Läckert trissat!

#17 - Carpe Diem

Spännande redigeringar och tänkvärda tolkningar.

#18 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Skitbra triss, jag blir helt vimmelkantig när jag tittar på bilderna haha

#19 - Carola (Stolt Mamma till sju)

snurrig jag blev ;) men kul tolkning..

Iphone verkar ju vara ett bra redskap trots allt :D hehe

Ha en underbar söndag!

#20 - Sivinden

Interessant triss! Litt å tenke på...

#21 - Anita A

Fokus på fokus, spännande och annorlunda bilder, en skön triss!

#22 - Karoleen

Härlig triss med en röd tråd. =)

#23 - Pialotta

Riktigt bra Fokuserat .. både i ord och bild.. Cool triss I Fokus :)

#24 - mimmione

härliga fokusbilder

#25 - Beate

Ett annorlunda triss där liksom ingenting är i fokus förutom ditt öga! Coolt och väldigt kreativt!

#26 - Tinezza

Läckert, snyggt och kreativt !!

#27 - Misswhatsitt

En ypperlig triss till temat. Sista bilden blir favoriten:)

Ha en bra vecka!

#28 - Pysselfarmor

Oj - jag blir närmast illamående av dessa bilder - inte för att de är dåliga utan just för att de är redigerade såsom de är.....

#29 - Janne

Fina bilder, det blir långt till skyddsrummet.

#30 - Barbro

Så perfeka fokus-bilder.

De är nästan så man får en släng av åksjuka att titta på dem men fokusen är klockren. Mycket kreativt jobbat!

#31 - Britten

Fint tolkat! Håller med om åksjukan blev nästan lite jobbigt att titta på dom. :)

#32 - Della

Lite annorlunda tolkning. Kul!

#33 - Linnéa

Lite snurrig blev jag allt. Men tycker att bilderna är roliga. Särskilt ditt öga!

#34 - Erik Semlan

Härliga bilder. :-)

Tydligt fokus i alla tre. Intressant bearbetning.

Effektfulla och annorlunda, läckert. :-)

Min favorit blir ditt öga.

#35 - Marit Johansson

Verkligen cool redigering, jag trodde att du bearbetat vanliga kamerabilder i photoshop, men det är alltså mobilbilder som är redigerade i en app? Riktigt snyggt!!

#36 - smultris

bilder som stressar mig men ändå får mig att vilja se mer, häftiga :)

#37 - KajsaLisa

Tänk att man kan göra sådana bilder med en telefon, jättekul. Den understa var häftigast, bra text till också.

#38 - Jah Hollis

Snygga varianter på temat. Fint fokus i bilderna.