Fototriss: Ränderna går aldrig ur


Efter juluppehållet är det så dags igen för Fototriss. Temat denna gång är Ränderna går aldrig ur och jag har funderat hela dagen hur jag skulle tolka det. Men så ikväll, närmare bestämt klockan 20,46, rann det till i hjärncellerna och jag kom på vilka bilder jag skulle ta. Utmaningen är ju att ta bilder på ränder som både är symboliska och konkreta.


Vilka är då mina ränder som aldrig går ur? Jo, de ränderna handlar om musik. Hela mitt liv har jag älskat musik, främst via skivor av olika slag. Först via LP-skivor (översta bilden), och sedan via CD-skivor (bilden ovan).


Trots att musikmedierna förändras med tiden så fortsätter jag att njuta av musik. Numera blir det inte så ofta via skivor utan istället via datorn eller mobilen. Men musikränderna - de går aldrig ur.

Apropå fotografier. Jag skulle faktiskt vilja passa på tillfället att puffa lite för mina Anton Corbijn-lookalike-bilder jag visade på bloggen tidigare i veckan. Fula - men coola.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Anni

Va! Har du inga stenkakor?

Har du samma musiksmak som förr eller har de ränderna ändrats?

#2 - Beate

Wow!!!! Toppen!!! Å jag funderar fortfarande....

#3 - Tinezza

En bra triss på temat :)

#4 - Linnea

Kul! Nä, ränderna går aldrig ur, särskilt på gamla hederliga vinylplattor. Har en hel skänk här hemma med plattor och den gamla stereon finns kvar så de går att spela!

Ha en bra vecka/Linnéa

#5 - Hanna

Japp, musik kan man aldrig få för mycket av. Men visst är ändå ränderna i vinylskivorna roligare än de digitala :0)

#6 - Per-Anders

Anni: Jag har inga stenkakor men musiksmaken är i stort sett intakt. Den handlar om rockmusik från 70-80-90-00-tal med mycket gitarrer.



Beate: Spännande att se vad du hittar på.



Tinezza: Tack.



Linnea: Det händer ibland att jag plockar fram några gamla LP-skivor och njuter lite av knastret.

#7 - Per-Anders

Hanna: De är i alla fall mer visuella.

#8 - Anneli - A'la Foto

Mina musikränder går inte heller ur...trots att jag inte underhållt dem på flera år! Fint tolkat!



Ha en skön söndag!

#9 - judotter

Så rätt - musikränder går aldrig ur även om musiksmaken ändras. Bra triss.

#10 - Modern

Snyggt fotat! En bra tolkning av temat.

#11 - Misswhatsit

#12 - Misswhatsit

Gillar din tolkning av temat! Missade något i mitt förra inlägg:)

#13 - Mariane

Meget flotte billeder, og også på din anden blog... helt sikkert er besøg mere

#14 - Benita

Bra tolkning och riktigt snygga foton.

#15 - Eva

Gillar musik-kopplingen! :-)

#16 - Ingalill

Härlig tolkning :)

#17 - Bitten

Toppenbra tolkning med häftiga bilder!

#18 - Nacka 144

Lysande tolkning :)

#19 - mimmione

mycket bra tolkning

#20 - KajsaLisa

Du ramlade in på musiktemat på en gång, själv fick jag ju krångla till det först. Snyggt trissat.

#21 - Anitas Blogg - Malta

Det var ingen dålig tolkning. Nej, musikränderna går aldrig ut men förändras en del med tiden.

#22 - llhertz

Bra vinkel på temat här och riktigt snygga foton.

Bra jobbat1

#23 - skogsfrun på dal

Samtliga bilder är väldigt fina men jag faller för skivan!

#24 - Barnens Hjältar

Vad smart med vinylen :P Bra trissat!

#25 - SigridfraEnget

Snyggt trissat!

#26 - Anita A

Kärleken till musik är nog evig - här fint illustrerad!

#27 - Karoleen

Härliga bilder och rolig tolkning. Tur att musiken finns i världen, inte sant? =)

#28 - Jah Hollis

Sättet att lyssna på musik har förändrats med åren, men när det gäller intresset för själva musiken har väl inte ränderna gått ur här heller. Bra tolkning av temat.