Se mina tweets här på bloggen


Utveckling föder ofta framgång. Det gäller bara att våga ta steget mot det nya. Själv tog jag för ett tag sedan steget till Twitter där jag understundom gör små inlägg. Mina senaste tweets (dvs Twitterinlägg) går nu även att se här på bloggen (titta till höger på den svarta rutan).

Varför Twitter, och varför visa mina tweets på bloggen? Svaret är väl helt enkelt att jag tycker det är kul att testa nya fenomen inom området sociala medier. Jag har tidigare varit lite skeptisk till Twitter men har nu beslutat att ge det en chans. Så småningom ska jag utvärdera mitt twittrande för att se om det berikat mitt liv på något sätt.

Så över till något som är lite mera passionerat. För en vecka sedan visade jag en bild på bloggen och undrade om någon kunde gissa vad den föreställer. Rätt svar är en uräten passionsfrukt. Bilden var starkt uppförstorad och här ovan är den i rätt storlek. Jag kan meddela att den var riktigt god. Passionsfrukten, alltså.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Beppan

Den där bilden var klurig! Ser snarast ut som gapet på ngn sorts vattenlevande varelse.



Du har nått högre höjder än jag på sociala-medie-stegen... Har inte blivit såld på Twitter, även om jag är av naturen nyfiken. Ska bli intressant att läsa din utvärdering!

#2 - AnnaKK

Inget Twitter för mej så här långt, och inte ens Facebook. Är omkörd sedan länge av de flesta på de där områdena, inklusive min snart (eller om några år då) 80-åriga far! <:-)



Kan bero på att jag spenderar min tid på annat, tex gatufoto!? ;-) Det är inget jag har gått kurs i (som svar på din fråga), men googla lite på det så kommer du att hitta massor av info och tips mm ute på nätet. :-) Det är helt klart en spännande nisch inom fotograferandet, och det kan ju vara lämpligt att passa på att testa det innan det blir förbjudet...

#3 - Beate

Sa du: fenomen inom sociala medier... Ja det kan jag nog hålla med om. Lycka till!!!

Passionsfrukten kommer jag ihåg. Tror t o m att jag gissade halvt rätt;-)

#4 - Per-Anders

Beppan: Jag vill inte påstå att jag ännu blivit såld på Twitter. Testar lite försiktigt, bara.



AnnaKK: Ja, ålder behöver ju inte vara något hinder för att prova på de sociala medierna.



Beate: Precis. Du var närmast rätt svar.

#5 - Kerstin

Ser ut som gapet på en urvarelse*