Mystiskt fenomen i sommarvärmen


Det svänger om klimatet dessa dagar. I lördags kunde vi här i Timrå njuta av Medelhavstemperaturer och strålande sol, och idag har vi haft ihållande störtregn. Mest glad över väderomställningarna blir väl vår gräsmatta som grön och grann (och skadeglad) tvingar ut mig på en extra omgång med gräsklipparen.

Men jag klagar inte. Sommaren är härlig, oavsett väderlek.

Bilden ovan tog jag i helgen när solen var som varmast. Nersjunken i en trädgårdsstol fann jag plötsligt motivet där framför mig, och eftersom kameran fanns på armlängds avstånd blev fotot snabbt taget.

Vad föreställer då bilden? Är det spenarna hos ett UFO eller är det kronbladen på någon växt som sambon inhandlat i Birsta. Skriv gärna en kommentar om du har något förslag på vad som finns på bilden. Jag kan tillägga att bilden är rejält uppförstorad men inte på något vis manipulerad.


Aftonbladet:
Goda solchanser...
Väderoraklet: Ser ut att bli en varm sommar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Beate

Utgår ifrån att du tagit bilden med din iPhone...

Den är otroligt bra - bilden alltså!!!! iPhone är verkligen ok för bilder;-)

Det är nog inte "konstiga" peninsar som du visar - för du är ju kille - men jag gissar på en frukt. Passionsfrukt har ju större kärnor - så det funkar inte. Blodapelsin eller grapefrukt kanske...

#2 - Per-Anders

Beate: Intressant gissning. Jag har inte tagit den med min iPhone, den har alldeles för dålig närgräns. Den här bilden är tagen på en cm avstånd.

#3 - Annelie Esséus

Hahahahaha, jag med min snuskiga fantasi tycker den ser rent ekivog ut! Men jag ska kanske inte tala om vad jag tycker den liknar....

Kan det vara en kaktusblomma av nåt slag kanske?

#4 - Ann-Sofie

Det ser ur som en nektarin/persikas fäste kärnan!

#5 - Marina

Tänker inte gissa på vad det ser ut som, så jag tror att det är en blomma!

#6 - Lennart

Kan det vara en bakterieodling kanske? Eller någon skum mossa?

#7 - Per-Anders

Annelie Esséus: Jo lite ekivog är den allt. Kanske.



Ann-Sofie: Intressant gissning.



Marina: Undrar vad du tycker att den egentligen ser ut som.



Lennart: Varför inte. Jag avslöjar svaret längre fram i veckan.