I stället för Fototriss 2: Hjärna



Som jag konstaterade i mitt förra inlägg så är det inte någon Fototriss den här veckan. Däremot anordnar bloggen Konst eller konstigt en spontan fotoutmaning där det gäller att visa en bild på något som liknar en hjärna. Eftersom min egen hjärna ibland känns som om den vore en gråsten så var mitt bildmotiv enkelt. I vår blomrabatt utanför huset har vi ett flertal gråstenar som dekorationer, och en av dessa fick bli mitt hjärnmotiv.

Jag tror jag ska spara den där stenen. Den kan vara bra att ha som protes nån gång.

För övrigt kan jag berätta att jag inte kunde hålla mig från att publicera ett bidrag till Fototriss, trots att den fotoutmaningen gör uppehåll den här veckan. Jag kände att jag bara ville... Se det bidraget här.
#1 - SoF

Instämmer. Det är väl så det känns då och då...fast jag kanske upplever min mer som viktlös och tom.



Soliga hälsningar!

#2 - Rantamor

Nej men va tusan nu har jag väntat för länge med att publisera mitt bidrag till BP`s fototävling...nämligen tro jag inte att vi ahr likadana stenar...Japp.

Kanske ska leverera den iallafall så får du se...lite skrattretande blev det.



Sen blev jag överraskad...en timråkille....

Har bott i Timrå i typ 35 år...sen lessnade vi å drog norrut....

Men hjärtat finns kvar i Timrå IK...annars saknar vi inget...



Näe nu ska jag blogga lite...titta gärna in till mig...



Tjingeling.

#3 - Beate

Ha, ha, ha!!! Klockrent!!! Inte illa som protes - lite tungt bara men du är ju kille så...

Jättekul att du är med!!! Tack:-)

#4 - Gärdsmygen

Hi,hi! Bäst att du tränar nackmusklerna nu då, innan protesen behöver sättas på plats;)

Snygg sten (protes).

#5 - Pysselfarmor

Oj oj den där kommer du att få ont i nacken av ;-)

#6 - marina

Man behöver ju i alla fall inte leta donatorer speciellt länge...;)

#7 - Kicki

Jag brukar plocka med mig stenar från ett grustag/badställe, tips till ett nytt användningsområde fick jag nu! Bra bild!