Göran Greider är hoppet inom socialdemokraterna



Finns det något hopp om socialdemokraterna? Som sosse så hoppas jag naturligtvis det. Men hur kommer partiet att se ut i framtiden? Kommer värderingarna att förskjutas i riktning högerut, eller blir ambitionerna att försöka återupprätta de traditionella värderingarna? Idag har Göran Greider skrivit en lysande analys i Aftonbladet, där han menar att partiet saknar idéer. Efter gårdagens rödgröna splittring bloggade jag så här.


Aftonbladet:
S är problemet – inte samarbetet
Det är ditt fel, Sahlin
(S)aknar politik

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Elisabeth

Din överskrift "Göran Greider är hoppet inom socialdemokraterna",

det får vi verkligen inte hoppas han verkar lika trött och utsliten som G W Persson,

ännu en gammal Grå farbror, gråsosse :-)



Problemet är inte som jag ser det att de saknar ideer, utan att de saknar ideologi,

Kerstin Ekman (författare) sade i ett program i Kunskapskanalen ;

- Man kan inte byta ideer och löften vart fjärde år efter vad folk tillfälligtvis vill ha, man måste som parti ha en Ideologi som är fast förankrad i partiet.

#2 - Per-Anders

Elisabeth: Jag tycker Göran Greider säger kloka saker. Jag tror inte socialdemokraterna saknar ideologi (det är ju för ideologin jag röstar på dem), men partiet måste vara tydligare med vilken ideologi man företräder.

#3 - Selma

Man hoppas innerligt att socialdemokratin inte ska längre högerut.