I can feel the fredagsmys



Ett begrepp på stark frammarsch just nu är - fredagsmys. Alla pratar om fredagsmys - på TV, på Facebook, och bland folk i bekantskapskretsen. Fredagsmys är ordet på allas läppar. Själv har jag längtat efter att det ska bli fredag kväll ända sedan i söndags.

Här hemma har vi självklart haft fredagsmys ikväll. Och när man har fredagsmys, då äter man tacos. Vi har också ätit tacos ikväll, inklusive alla tillbehör som köttfärsmix, grönsaker, creme fraiche, taco tubs, tortillas med mera.

Och så har vi sett på Let´s Dance. Min favorit där är ju som bekant Gudrun Schyman som åter igen dansade duktigt och med glimten i ögat. Och även denna gång såg Willy Björkman ut som en dansande variant av Iprenmannen.

För övrigt verkar det som den manlige programledaren läser min blogg, eftersom han vid ett tillfälle stod på en låda för att bli längre än sin kvinnliga programledarkollega. 

Bilden ovan är från kvällen tacomiddag med diverse familjemedlemmar.


Aftonbladet:
Rabih tvingas byta danspartner
Gudrun slog sig blodig på dansgolvet
Martin & Cissi träffas igen i ”Let’s dance”
Följ "Let's dance" med Martin Gustafsson
och Stefan Jerrevång– live på aftonbladet.se!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Kerstin

Let´s dance fick stå tillbaka en stund för Skavland

och konståkning!

Men visst är hon beundransvärd Gudrun Schyman!

Missade Stefans dans och även "Iprenmannens"!

Får titta på nätet!

#2 - Per-Anders

Kerstin: Jag har faktiskt aldrit tittat på Skavlan. Men jag har läst att programmet får bra kritik. Nån gång ska jag titta på det.

#3 - Beate

Vågar knappast kommentera det här inlägget:

1. Ja, du vet ju att jag inte tittar på Let's dance

2. Du vet också att Schyman inte är min favo

3. Men värst av allt: tacos har jag inte ätit sedan 1986 i Key West i Florida. Ooooooops....

#4 - Per-Anders

Beate: Inte ätit tacos sen 1986 i Key West i Florida..? Det var illa.

#5 - Mia

Det ser verkligen ut som en del av fredagsmys, vid det matbordet. Snart är det söndag kväll och längtan kan börja igen...

#6 - Per-Anders

Mia: Jodå, jag har redan börjat längta...

#7 - Yvonne

Jag gjorde alltså helt fel. För det första åt jag potatissoppa med vitlöksbröd och sen tittade jag inte på Let's Dance.

#8 - Per-Anders

Yvonne: Oj. Du verkar modig.

#9 - Cina

Fredagsmys, ja, det har verkligen slagit igenom! Ungarna går och gnolar på "den där låten" och den smittar ju av sig. Redan idag, på blanka måndagen, undrar ungarna vad vi ska har för "fredagsmys" på fredag. Det blir som de bestämmer, taccos........

#10 - Per-Anders

Cina: Finns det en låt om fredagsmys? Visste inte det.