Konst i Lugnvik



Det här är min första semestervecka som hittills varit betydligt kyligare och regnigare än veckan innan. Då var det ju varmt så in i bomben, och min favoritplats var inne i min bil med ACn påskruvad.

Okej, jag hade även fler favoritplatser, bl a vår altan, som jag bloggade om härom dagen.

Innan jag programmerade in "semester" på min jobbtelefon hann jag i alla fall med ett jobbuppdrag i trakterna kring Lugnvik i Ångermanland. På hemvägen åkte jag genom ett industriområde och såg där ett konstverk som gjorde mig nyfiken. Stannade till och tog en bild (se ovan) på denna fina installation.

Jag undrar vad storyn är kring denna staty.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Beate

Alltså den statyn skulle passa direkt in på min Konst eller konstigt blogg. Gillar den färgglada saken skarpt:

#2 - BP

Gillar din "blogg-ironi". Är ju likadan själv - ibland;-)

Undrar om din sambo delar mina "synpunkter". Hon verkar ju stå med båda fötterna på "cyberjorden" - precis som jag!!!

#3 - woopsidaisy

Storyn är... Nån har haft lite för mycket tid och sprayfärg över...

#4 - Gärdsmygen

Hejsan!

Har med nöje läst ditt inlägg om FaceBook hos BP. Finns gruppen "Vi som inte förstår det roliga med Facebook, men e med ändå!" ? Hittar inte den när jag söker. Den gruppen verkar väldigt attraktiv för min del:)

#5 - Lisbeth

hmmm... jag hör i huvet mina söner fnittra hejdlöst åt mig som inte alls fattar att folk är ironisk... suck

#6 - Lisbeth

...att gissla är att plåga; "Sokrates ställde sedan olika plågsamma frågor", eller?

#7 - Annica

Lugnvik och Ångermanland är mina gamla hemtrakter...ja eller i alla fall på andra sidan älven i Kramfors....