Spännande djurbesök på gården

Under den senaste veckan har vi haft en riktigt skön sommarvärme här i Timrå, och jag tillbringar så mycket tid jag kan med att sitta på altanen och... ja, bara med att sitta där. Ibland händer det att jag somnar till en stund och när jag vaknar igen så reser jag mig upp, men ofta känner jag mig då jätteseg och då sätter jag mig igen och efter en stund somnar jag om. Det är livskvalitet, det.

Visst, jag gör en massa andra saker också. Typ hugger ved och klipper gräsmattan och ibland sitter jag på altanen och läser en tidning. Men den intensiva värmen gör mig trött och dåsig, och jag har ingen större lust att uträtta några storverk.

I kväll hade jag faktiskt lånat sambons lap-top för att kunna sitta på altanen och surfa (själv har jag "bara" en stationär dator) i den sköna sommarkvällen. Plötsligt ropar sambon:

- Ta med dig kameran och skynda dig. Det är ett djur på grannens tomt.

För ett ögonblick tändes en förhoppning hos mig att det var en björn, men framme på andra sidan huset konstaterar jag att sambon och delar av grannfamiljen står och tittar på en - igelkott.

Det lilla djuret var på ett gott humör och betedde sig nästan som en hundvalp, och när jag filmade med min digitalkamera försökte igelkotten ideligen att ta tag i kameraremmen.

Nåväl, här är en kort videodokumentation av vår gäst på gräsmattan.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Aftonbladet:
Rädda småkottarna
#1 - Tina

Hihi, det var det sötaste!! Kan ni inte ha igelkotten som husdjur? Det verkar ju lätt att föda honom, bara att ställa ut lite äggula. Man får ju inte vara kräsen :P

#2 - Annica

Hehe jag såg också en igelkott häromkvällen här i Bergsåker och det var den första jag sett i verkligheten!