På tur i Europa

 
På lördag är det Mellofinal i Friends Arena i Stockholm. Sambon och jag tänker åka dit. Vi har köpt biljetter och bokat hotell.
 
"Är ni Mellofantaster?", kanske någon frågar. Nä, det är vi inte. Vi gör det inte för musikupplevelsens skull utan enbart för att det verkar vara en kul happening. 
 
Men inte nog med det. Efter att vi bokade Melloäventyret för en månad sedan kände jag att en fredag-till-söndagtripp till Stockholm egentligen kändes lite futtigt. "Kan vi inte åka nån mer stans när vi ändå är i farten?", sa jag. "Ok, men det får inte kosta för mycket", sa sambon.
 
Efter en sökning på RyanAirs hemsida, där vi sökte på samtliga destinationer sorterade med lägsta priset först, hamnade Krakow bland de allra billigaste (endast Gdansk och Bremen var billigare).
 
"Ok, vi åker dit", sa sambon och innan jag visste ordet av hade hon hittat ett hotell. 
 
Så imorn åker vi. Skavsta-Krakow två personer tur och retur med Ryan Air: 680 kronor. Dubbelrum två nätter på hotellet i Krakow: 1000 kronor.
 
Det här kommer att bli en kul vecka.
 
Bilden har jag tagit på min resklara resväska i hallen.
 
 
Blogg100/7
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, mello, melfest2017, Melodifestivalen, resor
#1 - BP

Vilken lyckad och annorlunda kombo - Mello och Krakow. Kulturkrock skulle jag säga - en himla kul sådan!

Svar: Jajemän. Jag gillar när upplevelserna har lite olika karaktär.
Per-Anders

#2 - Mia

Åh, är resväskan nästan på väg redan! Mellon tittar jag inte alls på, inget som locka. Däremot skulle jag inte ha något emot att resa till Krakow.

Lycka till med mellon och Krakow. Ha en underbar vecka!

Svar: Jag kan rekommendera Krakow som resmål.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Man ska ta alla chanser man kan till att ha det lite trevligt. Speciellt om man hittar sådana prisvärda alternativ.
Önskar er en finfin vecka.

Svar: Jo, det blir lite extra kul när kostnaden kan hållas nere.
Per-Anders