Konsten att bygga en korv

 
Sambon och jag åker i bilen på väg hem från Stockholm. Under resans gång blir vi lite sugna på nåt att äta och stannar till vid en mack i Gävle.
 
I kassan tittar jag på skylten på väggen som beskriver hur man beställer en varm korv. Instruktionen liknar lite hur det går till att boka en biltvätt. Jag menar, när man vill tvätta bilen i en automattvätt måste man bestämma sig för om man vill ha schamponering, extra avfettning eller med eller utan borstar. 
 
Samma princip gäller tydligen också när man vill ha en varm korv. Uppenbarligen är tiderna borta då det räckte med att säga "en korv med bröd, tack". Istället måste göra en massa val - välja vilken typ av korv man vill ha, vilka tillbehör och vilken topping. Bland korvvalen måste man bestämma sig för om man vill ha en premiumkorv eller inte.
 
Premiumkorv.
 
Jag frågade personalen i kassan "vad är skillnaden på en stekkorv och en premium stekkorv".
 
"Premiumkorven är kryddad av kocklandslaget, för övrigt är det likadana stekkorvar", blev svaret.
 
Jag valde en premium stekkorv. I ett surdegsbröd. Jag adderade dock ingen topping men valde en Fanta som dryck. 
 
Min korv var därmed komplett. Jag åt upp den. Vi åkte vidare.
 
Blogg100/28
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, mat, resor
#1 - Jessica Högberg

haha, alla dessa val!

Svar: Ja precis.
Per-Anders

#2 - Bert

Men personalen kunde i alla fall förklara. Det är inte alltid fallet, när man vänder sig till dem för att få information.

Svar: Jodå, de var pålästa.
Per-Anders