Inte ens i sängen slipper vi kraven på effektivitet

 
Semester.
 
Sambon och jag har haft sov- och mysmorgon och nu ligger vi och slösurfar i varsin mobil. Jag skrollar bland rubrikerna på Aftonbladet.se.
 
Jag ser flera rubriker om bilisten som körde in i entrén till Gekås i Ullared, inklusive kommentar från Ola-Conny "Det var det värsta jag hört".
 
Jag ser också en rubrik om Penny Parnevik som fått sina nakenbilder på Instagram hackade och som sedan blivit publicerade offentligt. 
 
Stackars Penny. Skönt ändå att Aftonbladet lyfter denna viktiga fråga - jag hade ju faktiskt lekt med tanken att lägga ut några nakenbilder på mig själv (på ett privat Instagramkonto) men väljer nu att avstå. Inte kul om sånt skulle få spridas fritt för den digitala vinden.
 
Jag skummar vidare blanda rubrikerna och blir påminnd om den verklighet vi alla numera lever i: den ständiga jakten på effektivitet. Aftonbladet erbjuder nämligen en orgasmskola och lovar: "så kommer du snabbare och lättare".
 
Överallt denna hetsjakt på ökad effektivitet och snabbhet. På jobbet, i köket när man lagar mat (man kan ju numera köpa färdpackade matkassar inklusive recept) - och nu även i sängen. Se till att skjuta iväg så snabbt som möjligt, och rusa sedan raskt vidare till nästa effektivitetsutmaning. 
 
Umgänget i sänghalmen handlar väl ändå om att få ha det mysigt tillsammans, och då får det ta den tid det tar.