Skruvade ljus i kronan

 
Lördag. Det är min dag idag. Jag fyller år på måndag men eftersom måndagar är tråkiga dagar att fylla år på så bestämde jag mig för att fylla år idag istället. Lördag är liksom lite mer lämpad att ha fest på.
 
Och eftersom det är min dag idag så bestämde jag att det var jag som skulle få bestämma vilka ljus vi skulle ha i ljuskronan ovanför matbordet i vardagsrummet. Sambon envisas med att dessa ljus alltid ska vara i samma färg och helst matcha den för tillfället rådande helgen (typ röda ljus vid jul och gula under påsk). 
 
Jag tycker det är snyggt med ljus i olika färger.
 
Därför letade jag fram några levande ljus i olika färger, och modeller, och satte i ljuskronan; två röda, ett gult, ett vitt samt två gröna ljus som dessutom var i en sorts skruvad modell. Det blev jättesnyggt, tycker jag.
 
Blogg100/53
 
 
 
#1 - Anna-Lena

Grattis, säger jag då då. I förskott... eller efterskott.
Inget fel med olikfärgade ljus, tycker jag. (Prova med helt olika nästa gång. Ännu bättre).

Svar: Tack!
Per-Anders

#2 - Jessica Högberg

Klart du får bestämma när du fyller år. GRATTIS!

Svar: Tack!
Per-Anders

#3 - Micke

Stort grattis då i förskott.
Födelsedagar borde bara infalla på ledig tid...absolut ;)

Gillar tanken med ljusen där...helt min modell...om jag nu bara haft en sådan ljuskrona...får prova på annat sätt. :)

Ha det bäst nu och än en gång: Grattis.

Svar: Tack!
Per-Anders