Attacken i Stockholm

 
Fredag eftermiddag. En efter en droppar folk iväg från jobbet, hem mot fredagsmyset och mot en avkopplande helg. 
 
Kollegan kommer in på mitt arbetsrum och frågar om jag hört vad som hänt. Ett terrordåd i Stockholm. En lastbil har kört ihjäl flera människor och kraschade sedan in i entrén till Åhléns. 
 
Hela tunnelbanan och Stockholm C är avstängda. 
 
Min första tanke var "herregud, där var ju jag i förrgår". Jag gick på Klarabergsgatan, jag befann mig på Centralstationen. 
 
I skrivande stund vet man inte vem som utförde attentatet, eller varför det utfördes. Oavsett motivet är det bara fruktansvärt. 
 
Jag fortsätter följa utvecklingen.
 
Blogg100/38
#1 - BP

Fruktansvärt, hemskt! Det finns inga ord för terrorattacken idag. Den var absolut inte oväntad, men man är ändå helt ställd när det väl händer.
Men nollåttorna reagerade ändå förvånansvärt "sansade" enligt rapporterna. Vart är vi på väg - oavsett var vi befinner oss i världen...

PS. Det var bara makens årliga hälsoundersökning som gjorde att vi inte befann oss just där just då...DS.

Svar: Skönt när folk står enade mot hat och terror.
Per-Anders