Att vara lösningsinriktad

 
Jag visste att det nån gång skulle hända.
 
Jag var i Birsta tidigare idag och handlade. Köpte bland annat en förpackning toalettpapper. Trodde jag. När jag kom hem och öppnade förpackningen visade det sig att jag köpt en förpackning hushållspapper. 
 
Vad gör man en sån gång? Att åka tillbaka med den öppnade förpackningen känns inte som någon bra idé, just med tanke på att jag öppnat den. Dessutom behövde jag toalettpapper just då. 
 
Så jag gjorde det enda rätta. Jag tog med mig en hushållrulle och gick ner i källaren och sågade den mitt itu. Med en järnsåg.
 
Om jag ska vara ärlig har jag varit med om detta tidigare. För en väldans massa år sedan. Då sågade jag isär hushållsrullen med en såg avsedd att såga i trä med. Det är inget jag rekommenderar. De grova sågtänderna gjorde att papperet i rullen slets sönder och resulterade i en trasig rulle.
 
En järnsåg är betydligt bättre.
 
Blogg100/42
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, Birsta, shopping, problemlösning
#1 - Anna-Lena

Och du kunde inte tänka dig att ta kortare bitar ur den osågade rullen?

Svar: Jag sågade isär rullen för att den skulle passa i toarullehållaren.
Per-Anders

#2 - BP

Nöden har ingen lag:-) Idén att såga itu hushållsrullen är ju strålande. Ser anledningen varför du gjorde det i sitt svar. Riktigt smart:-)

Svar: Det gäller att tänka utanför boxen.
Per-Anders

#3 - Mia

Att köpa fel när det gäller toa- kontra hushållspapper är du inte ensam om. Det kanske vi alla gör ibland, i vart fall har jag gjort det. Äger dock ingen såg, så därför får det bli att jag tager vad jag haver... och så köper jag rätt vara nästa gång det är dags för köprunda.

Svar: Jo, jag kommer att vara uppmärksam nästa gång jag åker och handlar.
Per-Anders