Aprilväder

 
Påskafton.
 
Igår krattade jag löv på gräsmattan. Idag snöar det. Aprilväder kallas det visst. 
 
Dagen har jag tillbringat med att städa huset grundligt. Imorn ska vi ha påskmiddag här hemma. Alla kidsen med respektive kommer, samt diverse övriga plussläktingar. 
 
Just nu sitter sambon och funderar över vilken mat hon ska laga imorgon. "Gör vad du vill", sa jag. "Huvudsaken det blir ägghalvor".
 
Blogg100/46
 
 
#1 - BP

Aprilväder ????? Nej, inte alls. Jag menar på den gamla goda tiden turades ju sol, regn snö, blåst och hagel om för att tracka oss under April. Så är inte alls fallet längre. Åtminstone inte här i nollåtta. Här är det stadigt iskallt, molnigt och/eller sol...

PS. Har aldrig förstått varför folk städer INNAN besök av massvis med släktingar. Då måste man ju städa två gånger. Jag brukar göra det EFTER kalaset har ägt rum... DS.

Svar: Smart idé att städa efter att besökarna åkt hem.
Per-Anders

#2 - Anna-Lena

"Gör vad du vill. Nää... det var inget bra svar. Frågar man... vill man ha ett ordentligt svar. Inte bara "ägghalvor".

:)

Svar: Jag kan tillägga att jag även sa "påskskinka".
Per-Anders

#3 - Mia

Det blir alltid något slags väder. April, allt väder OK bara man inte blir insnöad... vilket har hänt vissa år i mina sydliga trakter även om det är ganska många år sedan... Jag menar inte insnöad mentalt utan mer fysiskt... Det mentala insnöandet kan inträffa vilken årstid som helst... :-)

Svar: Jag har egentligen inga problem med något slags väder. Att vädret varierar i april brukar ju vara ganska väntat.
Per-Anders