Allt enligt beräkningarna. Konstigt nog.

 
Hemkommen från dagsutflykten till Stockholm. Alla aktiviteter under dagen gick som planerat. Till och med tåget avgick och ankom enligt tidsplanen, vilket inte alls var vad jag hade väntat mig. Lite märklig känsla det där när man inte räknar med att något, som förväntas hända, ska hända.
 
Jag menar, nuförtiden räknar man nästan med att tågen ska vara försenat. Detta eftersom tågen ofta är försenade. Men när tåget inte är försenat då blir man överraskad. Glädjande nog höll alltså tåget tidsplanen den här gången på minuten.
 
Innan jag och kollegorna klev på tåget hemåt igen passade vi på att äta på Burger King på Stockholms C. Burger King verkar där vara en del av en food court med ett antal restauranger intill varandra. Mitt emellan restaurangerna fanns en yta där man kunde sitta och äta. 
 
När vi hade ätit klart och skulle ställa ifrån oss brickor och diverse papper och tomma muggar noterade vi ett lite märkligt upplägg på källsorteringen. Ett nedkast var avsett för dryck, och sedan sex olika nedkast som alla var avsedda för - skräp. Jag tänker att när man ändå hade ett antal nedkast till förfogande kunde man tagit tillfället i akt att tillämpa källsortering; ett nedkast för papper, ett för glas, ett för plast mm.
 
Men det tillfället togs uppenbarligen inte i akt.
 
 
Blogg100/35
 
 
 
 
 
#1 - BP

Nu hade jag ju inte valt Burger King på Centralen precis. Det finns ju faktiskt betydligt vassare ställen,bland annat Jacobs smörrebröd på gatuplan. Eller Beirut Café Deli. Fråga mig nästa gång du besöker huvudstaden, då kan du impa på dina kollegor;-)

Svar: Vi hade bråttom till tåget och ville äta på en restaurang nära perongen.
Per-Anders

#2 - Jessica Högberg

Vilken gourmet måltid!

Svar: Jajamän.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Märkligt, må jag säga. Det kanske beror på arr de inte källsorterar i Stockholm? Eller hur det nu är.

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders