Måndag

 
Måndag. 
 
Det har varit en bra helg. Först fredag kväll. Inbromsning. Från jobbtempo till mystempo. Metoden: primalterapi ackompanjerad av Jimi Hendrix på Spotify. 
 
Sedan lördag. Återhämtning. Står i köket och tittar med tom blick ut genom fönstret. En promenad i solen. Mysmiddag med sambon. Härligt!
 
Söndag. Pånyttfödelse. Min kropp och mitt sinne är åter i ro. Jag ägnar mig åt avkopplande aktiviteter som att tvätta kläder och se på Agenda. 
 
Nu börjar en ny vecka och imorn åker jag till Göteborg. Ska på jobbmöte där. Jag sa till sambon: "jag kommer hem till påsk". Det vill säga på onsdag kväll. 
 
Bilden tog jag häromdagen på min arm i motljus. Hårstråna ser nästan ut att vara självlysande. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, måndag, timrå
#1 - irene

Jimi Hendrix? Yes.

Svar: Yes Box!
Per-Anders