En postlåda i snön gör ingen glad

 
Jag går ut till brevlådan för att hämta posten. Finner att den inte längre sitter på trästolpen som den brukar utan ligger i snön. Stolpen är avbruten. Troligen påkörd av snöröjningen.
 
Det här är andra gången det händer. Förra gången lyckade jag spika fast postlådan igen men denna gång är själva träpinnen avbruten så det går inte. Istället sätter jag fast lådan med svart vävtape.
 
Jag tänker på filmen Midvinterduell av Lars Molin som handlar om mjölkbonden som upprepade gånger får sin mjölkpall sönderkörd av plogbilen. Till slut bygger bonden en mjölkpall av armerad betong som medför en brutal överraskning för plogbilsföraren när han kör på mjölkpallen. 
 
Jag har inga planer på att bygga en postlåda av armerad betong men kan erkänna att jag blir lite irriterad över att snöröjningen ideligen måste köra på min postlåda.
 
Det här är min första postning i årets upplaga av Blogg100.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, snöröjning
#1 - Mia

Brevlådan kan vara bra att ha... absolut! Brevbäraren kan förstås bli irriterad annars.

Svar: Kanske mer irriterad än jag.
Per-Anders

#2 - Camilla

Hände oss också, att snöröjningen demolerade brevlådan. Den hängde knögglig på trekvart ett bra tag innan jag kom mig för att fixa en ny. Men den funkade. Hyfsat. Nu har vi klarat den nya i flera år utan missöden ...

Svar: Hoppas turen håller i sig...
Per-Anders

#3 - Ulla Maria

Trodde först att stolpen bakom brevlådan var ditsatt av dig så att plogbilsföraren säkert skulle upptäcka lådan trots stora snömängder. Såg sedan att den saknade vävtejp och förstod att den var placerad en bit bort.

Svar: Fast det skulle kanske vara en god ide att sätta fast brevlådan på lyktstoplpen istället.
Per-Anders

#4 - irene

Snyggt, eller bättre funktion än utseende i alla fall

Svar: Jag ska göra en lite snyggare lagning när det blir lite varmare ute.
Per-Anders