Allt var inte bättre förr.
Men allt var inte heller sämre.
Ibland leder konkurrens till större valfrihet.
Ibland vill jag ha just valfrihet. Slippa välja, alltså.
Rätt gör du. Ut med skräpet bara. Varför samlar man på så mycket, egentligen.
Det här med Telias hutlöst höga fasta avgifter gjorde jag revolt mot för flera år sedan. Jag sade helt enkelt upp den fasta telefonen och använder nu bara mobilen. Ångrar mig inte. Billigare!
Hahaha! Maken min har också sparat alla telefoner vi ägt. Inte att undra på att familjen ekorre snart måste byta från en fyra till minst en femma;-)
Vad gäller "landlinjen" - den totalt värdelösa stationära telefonen som ingen förutom telefonförsäljare fortfarande ringer på - så har vi sedan 2002 faktiskt Bredbandsbolaget.
Å varför säger man inte bara upp den stationära linjen... Ja, ja, lat är man ju, utan tvekan.
Har dock Telia på mobilen (299 spänn/månad), 20 GB surmängd, vilket jag vill ja. Väldigt pålitiligt, snabbt och bra täckning i 08-området. Maken kör med Comviq abonnemang.
Även vi har kvar den fasta telefonen. Trots att det, som nämnts ovan, mest bara är försäljare som ringer på den. Vi har Telia som operatör och varför vi håller fast vid dem och fast telefon kan man ju fråga sig. Gammal vana och lathet kanske.
Vi kom till samma insikt så när vi fick fiber blev det ip-telefoni i stället. Det får finnas gränser...
Släng alla fasta abonnemang...mobiltelefon räcker och det finns billiga alternativ.
Här kör vi comhem på allt...tv-internet..fast telefon... fast den "fasta" där används ej...bara telefonförsäljare...men den kostar inget extra att ha "liggande".
Både jag o frugan kör Comviq kontant....funkar bra med bra alternativ på abonnemang.
Ha de bäst nu.
Dina gamla telefoner kanske bara väntar på att omvandlas till konst? En installation, ett verk att imponera konstkännarna med ...
Mer i ämnet här:
http://www.news55.se/kronikor/darfor-kan-du-slappa-greppet-om-den-fasta-telefonin/
Hej Per-Anders!
Tråkigt att du funderar på att byta ut oss mot en annan operatör. 800 kr låter mycket om det endast avser en månad. Kontakta gärna vår kundservice och berättar hur du upplever det så kan dom se över ditt abonnemang och se om det går att ändra på något för att sänka dina kostnader och anpassa abonnemanget efter ditt behov. Det kan vara så att du har ett äldre avtal som bara löpt på.
Du finner våra olika kontaktvägar via denna länk:
https://www.telia.se/privat/kontakt?intcmp=top_kontakt
Mvh
Nicklas
Telia
Det är konstigt det här med stora leverantörer av diverse slag.
Man har varit kund, trogen kund, under en lång,lång tid. Men man får inte information om vad det finns för alternativ och hur man kanske ska kunna sänka kostnaderna för abonnemanget. Inte förrän man ilsknar till och beslutar sig för att byta leverantör.
Så var det för mig. Men då var jag så ilsken så då var det för sent. Det var tack och goodbye i alla fall.
ja gick över på mobilt för många år sen just av den anledningen med höga kostnader o lite kvalité, har även nu ratat Radiotjänst finns så mycket att se på som är bättre via datorn än tv :)