Jag gjorde det mest förbjudna

 
Klockan 9,30 varje morgon fikar vi tillsammans på jobbet. Varje veckodag har sin egen brödsort. På exempelvis onsdagar är det tekakor och på fredagar är det frallor. 
 
På torsdagar är det mitt favvobröd - sirapslimpa (tror jag det kallas för).
 
Vissa dagar finns emellertid flera brödsorter att välja på (då det blivit bröd kvar från dagen innan). En gång (en fredag) tog jag en fralla men såg i samma stund att det även fanns limpa kvar från gårdagen, så jag lade ifrån mig frallan och skulle just till att skära upp en limpskiva istället. 
 
"Du måste äta upp det bröd du har tagit", tillrättavisade mig en kollega. "Du kan inte ta i ett bröd och sedan lägga tillbaka det".
 
"Oj! Visst. Förlåt", sa jag. Men när kollegan tittade bort så skar jag ändå upp en limpskiva och lät frallan ligga kvar i brödkorgen.
 
Ja, jag vet. Jag är en stygg pojke. Men limpmackor är så goda. 
 
Bilden har jag tagit på en måndag. Långt ifrån det godaste brödet under veckan.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg24, förbjudet, utomparlamentariskt, arbetsliv
#1 - BP

Hahaha! Sätt på dig latexhandskar nästa gång, då kanske slutar kollegan att klaga;-) Tycker det är toppen av ditt företag att bjuda på fika varje dag. Roligt med olika brödsorter ockå. Riktigt kul! Det ökar verkligen sammanhållningen bland de anställda!

Svar: Kom inte till 08 de närmaste 8-10 åren. Staden är en enda stor byggarbetsplats. Har slutat ta bilen in till stan. Biltullar PLUS alla arbeten - då går det betydligt fortare att åka kommunalt.

Svar: Fast jag tror vi betalar en liten slant för fikabrödet. Jag har för mig att det brukarna vara nåt avdrag på lönen. Förmiddagsfikat är bästa stunden på jobbet.
Per-Anders

#2 - Vonkis

Så länge du inte ätit på brödet eller smörat det är det väl ok att lägga tillbaka :-)

Svar: Problemet är väl att jag besudlat brödet med mina bakterier som jag hade på händerna. Och sedan när nästa person äter samma bröd får denne mina bakterier i munnen och kanske dör.
Per-Anders