Fredag kväll i Umeå

 
Det här med att fota maten när man är på restaurang anses ju som lite töntigt, men va fan gör man när man är i Umeå och har satt sig till bords på Pipes of Scotland och beställt in ribs och strips. Och en öl från det lokala bryggeriet (som jag inte nu kommer ihåg vad det hette).
 
Då vill man fotografera maten. 
 
För övrigt är det här en jättetrevlig restaurang. Mycket folk, härlig stämning och ett band do som sitter runt ett bord och spelar irländsk folkmusik. 
 
Varför befinner jag mig då i Umeå? Jo, sambon och jag är här på mysweekend. Imorgon tänker vi besöka gitarrmuseet och kanske shoppa lite. 
 
Men framför allt ska vi njuta av en god hotellfrukost. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Pipes of Scotland, blogg24, semester, resor, Umeå
#1 - BP

Vilket roligt och riktigt coolt ställe! Love it! Sådana ställen ÄLSKAR jag! Och det är INTE ALLS töntigt att fota mat. Det gör jag hela tiden.

Fick mig dock ett gott skratt här: igår blev den en "fett ensidig hamburgare" i USA, idag en lika "fett ensidig revbenspjäll" från Umeå. Du är rolig du!!!:-)

Svar: Jag kom att tänka på det mär jag skrev det här inlägget. Så lustigt det kan bli.
Per-Anders

#2 - Vonkis

Åh, hotellfrukost!
Ska tipsa en vän om gitarrmuseet.

Svar: Kan verkligen rekommendera det.
Per-Anders

#3 - Anonym

Det ser gott ut.Ser ut att vara helt fri från MRSA också.Är det svenskt kött?

Svar: Vet inte om det var svenskt kött. Förhoppningsvis var det heller inga bakterier i.
Per-Anders

#4 - Anna-Lena

Aha, du är i Ume´. Där finns det mycket att besöka och uppleva. För att hinna med allt så får ni nog boka in fler "weekendar".

Svar: Precis. Umeå är en jättetrevlig stad!
Per-Anders