En hashtag i plåt

 
Under det senaste året har jag besökt kyrkor vid tre tillfällen - på en konfirmation, ett bröllop och nu senast då jag klättrade upp (inne) i ett kyrktorn för att fotografera en fabrik som ligger i närheten av kyrkan. 
 
Den gången jag var på konfirmationen blev jag sittande och funderade lite på psalmtavlan, alltså den där tavlan längst fram i kyrkor där man med nummer anger vilka psalmer som ska sjungas. 
 
Det jag funderade på var om inte tavlan skulle kunna inrymma mer information, exempelvis en hashtag. Jag menar, om det kanske är ett bröllop som äger rum så får brudparet välja en egen hashtag som gästerna sedan kan använda när de typ Instagrammar om bröllopet. Tänk en hashtag i små plåtbokstäver, typ #brollop2016, nedanför siffrorna med psalmverser.
 
Motsvarande skulle kunna användas vid både begravningar och konfirmationsgudstjänster. Tro mig, för eller senare blir denna framtidsvision verklighet.  
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Hashtag, sociala medier, internet, religion
#1 - BP

Har en känsla av att det inte är en framtidsvision utan att ditt förslag redan finns. Men jag orkar inte googla;-)

PS. Ditt senaste besök i en kyrka tilltalar mig mest om jag får säga så;-) DS.

Svar: Kanske är jag lite sent ute.
Per-Anders