Att inte utmana sina illusioner

 
Bilden ovan tog min sambo på mig när vi var i Umeå förra helgen. I ett köpcenter i staden fanns denna apparat, en  snäll-o-meter. Om man lade handen emot displayen och väntade några sekunder så fick man ett utlåtande, i procent, på skärmen hur snäll man är.
 
Under några sekunder lekte jag med tanken på att prova. Men jag lät bli. Snäll-o-metern var ju avsedd för barn (handmallen på displayen var i tydlig barnstorlek). Det skulle bara ha sett fånigt ut om en 58-årig man stod på knä och försökte lägga handen mot en 10-tumsskärm på en konstig apparat med en kö av femåringar bakom sig.
 
Dessutom kanske snäll-o-meterna skulle ha påstått att jag inte är så snäll som jag tror. Det hade nog varit det värsta.
 
Blogg24-19
#1 - Anna-Lena

Nää, vågade du inte? Det är precis sådana saker man ska passa på att prova. Barnasinnet, viktigt hela livet, du vet. Men du kunde ha väntat och ställt dig sist i kön.

Svar: Det är sant. Barnasinnet ska man vara rädd om.
Per-Anders