Märklig skyltning



Bilden ovan är en av dem jag tog till veckans tema hos Fototriss (som numera endast finns på Instagram). Jag har inte publicerat den än, men snart. 
 
Skyltarna på bilden gör mig konfunderad. Om jag inte minns fel från körskolan jag gick i för snart 40 år sedan betyder den undre skylten parkering förbjuden och den övre skylten parkeringsförbud upphör. Så frågan är alltså hur, och om, man får parkera. Är det tillåtet att parkera eller är det förbjudet?
 
Själv hade jag ingen bil med mig vid tillfället, utan jag promenerade. Tur det.
 
Blogg100/45
#1 - BP

Du glömde fota skylten under skylten om parkeringsförbudet;-)

Svar: Jag utelämnade den undre skylten medvetet.
Per-Anders

#2 - Ulla Maria

Hur man än gör blir det fel säger här pessimisten medan optimisten hävdar det motsatta. Själv hade jag nog valt att göra mig av med bilen någon annanstans.

Svar: Om jag haft bilen med hade nog jag också parkerat någon annanstans.
Per-Anders

#3 - Ulla Maria

Hur man än gör blir det fel säger här pessimisten medan optimisten hävdar det motsatta. Själv hade jag nog valt att göra mig av med bilen någon annanstans.

Svar: Typ.
Per-Anders

#4 - annika

Ja, kan det vara så att du döljer sanningen för oss?! :) Att förklaringen finns under skylten om p-förbudet....

Svar: Jag bedömde att den undre skylten var ointressant i sammanhanget.
Per-Anders