Förnedrad

Häromdagen såg jag en bild på Facebook som jag laddade ner. Teckningen är gjord av Berglins, tecknarparet med  de knivskarpa analyserna av samtiden. 
 
Och visst blir man lite sur på vädret. Här trodde man det var vår på gång och så kom det världens snöoväder tidigare i veckan. Imorgon ska jag köra bil till Umeå och jag hoppas vädrets makter inte tänker förnedra mig med något snöfall. Jag har ju faktiskt sommardäcken på och jag vill inte riskera att köra i diket. 
 
Vad gör regeringen åt saken?
 
Blogg100/58
#1 - BP

Snö har vi som tur är sluppit, men fem plusgrader och april känns lika förnedrande på något sätt. Kör försiktigt!

Svar: Jodå, jag körde försiktigt.
Per-Anders

#2 - Anna-Lena

Ja, vad gör egentligen regeringen åt saken?
Berglins bilder och texter är fantastiska.

Svar: Berglin är toppen men jag är besviken på Löfvén. Han borde kunna nordna lite bättre väder.
Per-Anders