Det heter korgboll

Jag minns när jag var liten och gick i lågstadiet. På gymnastiklektionerna spelade vi bland annat korgboll. Vi var indelade i två lag och spelet gick ut på att försöka kasta in bollen i motståndarlagets nätkorg som hängde på väggen. 
 
Nånstans i högstadidet hörde jag talas om en liknande sport i USA som kallades basketball. Snart insåg jag att det var samma sport. Idag kallas det visst bara basket. 
 
Härom dagen var jag på McDonalds och beställde en ostburgare. "En cheeseburgare, varsågod", sa tjejen i kassan. 
 
Nu undrar jag: kallas det fortfarande för fotostatkopia?
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om korgboll, ostburgare
#1 - Mia

hehe... ja det är bara att hänga med... Men ibland kan jag förundras över att det finns ord "begrepp" som förväntas att alla känner till. Idag har jag mött "Kamikazeshopping", det nämndes som att det var en självklarthet att alla vet vad det är. Jag vet inte! Tror inte et är så viktigt heller att veta, men säker kan jag förstås inte vara... ;-)

Svar: Undrar vad det innebär att självmordsshoppa.
Per-Anders