Fototriss: rosa

Veckans tema hos Fototriss är rosa. Detta med anledning av Cancerfondens Rosa-bandetkampanj till förmån för kampen mot bröstcancer. Som varande man är kanske inte rosa den färg jag omger mig med allra mest men jag gör ett försök ändå att få till några bilder. På första bilden har jag doppat händerna i rosa färg och gjort ett avtryck på ett papper som jag sedan fotat.
 
På min andra bild håller jag upp en rosa ballong framför mig. Eftersom detta är konst försöker jag också att se djup ut på bilden.
 
Sista bilden en ros som jag fotade idag när sambon och jag var på en blomsteraffär i Birsta.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om fototriss, rosa, foto
#1 - Axart

Nog ser du djup ut alltid,, bra trissat!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Violen på Brandholmen

Personlig rosa triss! Det blev ett fint konstverk av bild nummer ett också!
Trevlig helg!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Åke

Riktigt djupt rosa! Kanoners :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - BP

Hej coolt! Det var ett väldigt feminint inlägg om jag får säga så. Trodde du var sosse;-) Men rosa är ju nära rött...

Helt klart är ettan min favo, men jag undrar var du fick den rosa färgen ifrån;-)

PS: Maken är inte ett dugg främlingsfjäntligt inställd mot strömming - tyvärr, men det är jag;-) DS.

Svar: Färgen var inköpt hos Panduro.
Per-Anders

#5 - Berit E i Kasperian

Ytterst djupt och konstärligt! Trots alla rosa. :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Ruth i Virginia

Annorlunda och intressant.
Vilken fantastisk ros!


Svar: :)
Per-Anders

#7 - Anneli - A'la Foto

Snygg tolkning där min favorit blir handavtrycken! Kreativt! :)

Ha en härlig söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Micke

Jo...kassarna på ica fanns i olika utföranden denna veckan och de rosa kostade fem kr styck....hade ingen aning om detta...helt klart en bra grej.

Sv: Vi får hoppas :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anni

Så härligt att du går "all in" med din triss! Och visst ser du myndigt allvarlig ut, det här ämnet flamsar man inte bort.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - KajsaLisa

Du offrade dig i första bilden och härlig ironi i meten :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Anna-Lena

Tja, vad ska man säga? Finurligt trissat som vanligt.Bra, alltså!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Katarina-Cinnamon

Fiffigt trissat, rosen är min favoritbild

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Oliver

Bilder som doftar humor och kreativitet! En gång i mitt förflutna dansade jag hambo, med en vacker flicka, på ett papper i gobelängformat, barfota, med fötterna doppade i färg gjord på färgpulver nedrört i tapetklister. Efter varje hamborunda bytte vi färg. Målningen blev en succé, men tyvärr finns den ej längre kvar. Nog om detta. Det var den första bilden som fick mig att minnas.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Mia Ahlstrand

Härliga bilder! Kul idé att doppa händerna i färg :) Och rosen ser nästan konstgjord ut.
Kul med kungen också. Och det var nog lika bra att du inte frågade honom först. Jag har träffat kungen 3 ggr, 2 ggr i jobbet och en gång när jag var ute och red. Han var lika stroppig alla gånger, medan Silvia var hur trevlig som helst!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Kari

Oppfinnsom som alltid! Kari

Svar: :)
Per-Anders