Jag har sett Stefan Löfvén förklädd till Napoleon

 
 
Första maj. Arbetarrörelsens egen dag. Dagen då arbetarna ger sig ut på gatorna för att demonstrera mot överhetens förtryck. 
 
Jag brukar också vara med och demonstrera på första maj, fast inte denna gång. En del saker av praktisk karaktär kom ivägen. Lite synd, faktiskt. Här i Sundsvall var det ingen mindre än självaste statsministern, Stefan Löfvén, som gick i tåget och som dessutom höll första majtalet. Det hade varit trevligt att fått varit på plats på Stora Torget och hört socialdemokraternas ledare dela med sig av sina visioner.
 
Fast det känns lite som om jag redan träffat honom. Bilden ovan är från resan till Rom för en månad sedan, då vi bland annat besökte ett vaxkabinett med kopior av diverse kända personer. På bilden poserar jag med Napoleon, kejsare i Frankrike i början av 1800-talet. 
 
Fast jag är inte så säker på att vaxkopian är speciellt porträttlik Napoleon. Jag tycker den mer liknar Stefan Löfvén. Eller hur? Kolla på ansiktet och avgör själv!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, politik, första maj, socialdemokraterna, stefan löfvén, sundsvall
#1 - Kenneth

ja kanske en aning rätt har du där med vaxet, du kanske kunde fixat till det lite mer :)

Svar: Just det. Kanske man kan justera ansiktet lite så det blir ännu mera likt.
Per-Anders

#2 - Bp

Hahaha! Figuren liknar varken Napolron eller vår statsminister tycker jag. Däremot stämmer storleken;-)

Svar: Kanske det.
Per-Anders