Fototriss: kyrkligt

Veckans tema hos Fototriss är Kyrkligt. Den här gången kommer mina bilder genomgående från arkivet. Den första bilden visar Nidarosdomen i Trondheim. 
 
Min andra bild tog jag för ett par år sedan i Timrå kyrka under en manifestation mot rasism.
 
Den tredje bilden får bli en vinterbild som jag tog i Røros för ett par år sedan under invigningen av Røros marknad.
 
Blogg 100/88
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, fototriss
#1 - Violen på Brandholmen

Fin triss! Nidarosdomen skulle jag gärna se men det är långt dit så det kanske bara förblir en önskan! Oj så stor publik det var vid invigningen av Röros marknad, härlig vinterbild!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - BP

Tre bra bilder till temat! Den sista är min favo, både för det vackra och annorlunda kyrktornet och den härligt blåa himlen.

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Beppan

Mäktiga byggnader både Nidarosdomen och Röros kyrka. Vi ska faktiskt övernatta i sommar inte långt från Röros kyrka. En vacker bygd!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Nukke

Härligt, då du har bilder från sommar och från vinter också ! Snön ser så friskt ut och kyrkan och byn omkring den är så vacker. 1. bilden är nog fin också.

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Ruth i Virginia

Tjusig vinterbild!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Axart

Maffig kyrka, fint med ljusen..
AX

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Lena

ovanligt med värmeljus i en kyrka...

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Berit E i Kasperian

Jättefin triss! Mäktig dom, manifestation jag till 100 procent ställer upp på, och så en bild med kyrkligt, gammalt och folkligt i skön blandning. :)
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Annette

Nidarosdomen var verkligen mäktig!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Kenneth

fina bilder

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Anna-Lena

Mittenbilden tilltalar mig mest. Om ljusen är tända av en och en, så finns det i alla fall några som bryr sig, och engagerar sig, i viktiga frågor.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Anna-Lena igen

Fast Nidarosdomen vore ju nå´t att se. På riktigt. Får bli en resa dit någon gång.

Svar: :)
Per-Anders