Snötyngda fjädrar

 
Våren var på väg men hejdade sig. Igår eftermiddag var det torrt på vägarna och långt gången snösmältning, imorse när jag klev ut genom dörren låg massor med snö på marken. Det är sånt som kallas aprilväder, men nu redan i mars.
 
Idag åt jag lunch på restaurang. Vanligtvis brukar jag ha med mig matlåda hemifrån på jobbet men idag blev det till att ge sig ut i snöslasket. Vi skulle tacka av en medarbetare som slutade. Vid restaurangentrén stod en kruka med påskris och gråblå fjädrar. Fjädrarna var genomblöta av slaskvädret och såg väldigt ledsna ut. Jag tog en bild med mobilen på de vattentyngda fjädrarna (bilden ovan). 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100
#1 - Veiken

Usch! Inte roligt alls, men det blir bättre kan man ju hoppas! Vi ligger runt 30 plus och pendlar lite upp och ner! :)

Svar: Låter betydligt härligare än blötsnö.
Per-Anders

#2 - BP

Så himla onödigt - ja inte lunchen då, men definitivt snön. Å påskfjädrar tycker jag är bara fula fast med droppar på är de nästan mera tilltalande;-)

Svar: Precis. Väldigt onödigt var det.
Per-Anders

#3 - Kenneth

ja inte var de vackra :)

Svar: De ser lite slokörade ut.
Per-Anders