Fototriss: nostalgi

Jag är egentligen inte mycket för nostalgi. Den bästa tiden är nu och saker och ting kan bara bli bättre, tycker jag. Men oavsett vad jag tycker så är nostalgi temat hos Fototriss och jag har letat fram några saker som minner om en svunnen tid i mitt liv. Labyrintspelet på min första bild är typ 30 år gammalt. 
 
Nallen på min andra bild var min sons bästa vän när han var liten. Nallen har blivit lite platt av alla kramar den fått. 
 
Jag har alltid älskat musik och när jag var ung (innan CD-tiden) köpte jag många vinylskivor. Numera spelar jag aldrig vinylskivor och det är inte ofta jag spelar CD-skivor heller. Nuförtiden är det musik på datorn som gäller för hela slanten. Men jag har en skivspelare kvar som jag för bildens skull tog en närmare titt på ikväll.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, Fototriss, foto, nostalgi
#1 - Anna-Lena

Du har i alla fall fått till en väldigt fin nostalgitriss.
Själv faller jag pladask för bilden med nallen. Den liknar mycket en av mina döttrars nalle. Också den sned och skavd efter alla kramar.

Svar: :)
Per-Anders

#2 - cissi

Härligt trissat! De där labyrintspelen kunde nästan reta en till vansinne när kulan vareviga gång for ner i samma hål!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - MacHenry's

Oh jag minns de där labyrintspelen :) Så irriterande de var, för det gick ju nästan aldrig som man ville.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - BP

Älskar den trissen:-)
Ettan har jag spelat hur många gånger som helst.
Nallen är sååååå söt och nött, precis som en älskad nalle ska se ut.
Å LP-spelaren. Vi har också kvar den (eller rättare två stycken). Maken använder dom ibland - musik med knaster, det är nostalgi det (enligt honom).

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Kari

Jeg falt for bilde nr 3! Du spiller ikke vinyl mer?! Har forstått at det er på vei inn igjen. Kanskje det er sjarm med litt knitring? Men det er klart enklere å laste ned fra nettet. Svar på ditt spørsmål: Ja, jeg har skylt dockorna framme

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Barbro S

Labyrintspelet var jättekul, minns jag. Klart nostalgi :). Vinylen verkar många gilla idag, även de unga. Har också kvar några som jag aldrig spelar. Härlig triss.

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Lisa

Ja, herreje, labyrintspel... Finns ännu i källaren hos mig, tyvärr inte ofta spelat. Nallar likasa, LP-skivor finns en rätt stor samling kvar, likasa spelaren men enklare är det ju naturligtvis att lyssny pa nätet. Lite synd. Fast vissa spar hittas inte pa nätet och da är det ju väldigt nostalgiskt med det tidstypiska knastret...
Fina bider fö...

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Berit E i Kasperian

Så bra, att du "offrade" dig för trissens skull.
Snyggt!
Jag gillar minnen, men gräver inte ner mig.
Var det inte Kierkegaard som sa att livet måste levas framåt men kan bara förstås bakåt. :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Eva Trillian

Faller i ett nostalgiskt "aawww" vid varje bild! Vilken nostalgi-tripp!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Susanne

Oj, här var det nostalgi. Labyrint har man ju spelat många gånger =)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Artlover

Härlig nostalgi i dina bilder. Skivspelaren snurrar här också:-)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - KajsaLisa

Kreativ bildvinkel i sista och den där helvetesapparaten i första har jag aldrig lyckats med :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Spanaren

Fina nostalgiska bilder *tack*
Labyrintspel var kul och tur att de finns att köpas än i dag ;.)
Ha en bra dag/ kram

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Borgmästaren

Fin nostalgi. Labyrintspelet var det alltid lång kö på på förskolan som jag minns det. Tjatade om att få ett hemma men det blev aldrig så.Tror fortfarande att det är ett jättekul spel men de gånger jag provat i vuxen ålder har det inte varit en hit, direkt. Men drömmen om spelet lämnar mig aldrig.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Katarina-Cinnamon

Ohh, ett sånt spel fanns hos min mormor när jag var liten, det var så roligt att sitta med det :-)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Åke

Alla dina tre bilder ger en varm föachback :) Fin spridning till temat :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Kenneth

väcker en del minnen till liv

Svar: :)
Per-Anders