Idag firar jag sextondagen

 
Allt har ett pris. 
 
Har nu jobbat tre dagar efter jul- och nyårsledigheten. Jag inser att jag är tjock - ännu tjockare än jag var innan jul. 
 
Naturligtvis är inte det så konstigt med tanke på de stora floder av bärs, fet mat och choklad som jag de senaste veckorna låtit strömma in i min kropp. Och jag som inte ens gillar godis. Trots det har jag gått och småätit ur diverse karamellskålar och chokladkartonger som står placerade på olika bord i huset. Nu står det mig nästan (bokstavligt talat) upp i halsen. Det är inte kul längre. Jag mår bara dåligt av att se godis. Fast det är väl priset jag får betala för två veckors julfirande.
 
I tisdags hette dagen trettondagen på julhelgsspråk. Det måste väl innebära att det var fjortondagen i onsdags? Och sextondagen idag? 
 
Jag firar sextondagen med att steka några starka korvar och lite klyftpotatis till middag. Fredagsmys. Skönt att få återgå till normal mat igen.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om fredagsmys, helg, mat, hälsa, Timrå, Sundsvall
#1 - Znogge

Känner igen det! Gillar egentligen inte julchoklad eller söt cider men det ena efter det andra har ätits. Det straffade sig direkt :-( Nåja, trevlig kväll!


Svar: Life is pain, get use to it.
Per-Anders

#2 - Beppan

När man kommit upp lite i åren är det inte lika lätt att göra av med överflödskilon. Här har också ätits - och svällts.... Å andra sidan älskar jag god mat och choklad och tar gärna några extra promenadrundor och pass på gymmet bara för att få njuta av godsakerna.

Absolut att du ska besöka paltzerian. Det är en upplevelse!

Svar: Jo det är ett ökat motionerande som nu gäller för min del, företrädesvis långpromenader.
Per-Anders

#3 - AnnaKK

Ja, det där med att göda grisen till jul har på nåt vis, och över tid, förändrats till att göda sej själv vid jul... <:-)

Att man (läs jag...) sen är lite för bekväm för att gå ut och gå långa, raska och välgörnaden promenader i snöslask, regn och blåst gör ju tyvärr inte saken bättre... Hoppas du har bättre karaktär!? :-)

Svar: Periodvis är min karaktär hyfsat bra.
Per-Anders

#4 - Kenneth

ja här har det också lagts på en del men det har pågått en längre tid eftersom jag har hamnat i ett läge som inte känns så bra :)

Svar: Hoppas det kommer att kännas bättre snart.
Per-Anders

#5 - Micke

Godis i all ära...en god måltid är godare.
Åt en massa choklad i jul...herrejösses va less jag är på chokladlådor med innehåll....stoppar in dem i skafferiet för framtida bruk istället.

Ha de bäst nu.

Svar: Framtida bruk - nästa jul?
Per-Anders