När halkan slår till

 
Det rådande mildvädret har gjort det väldigt halt ute och en av dem som råkat illa ut är min sambo. För en vecka sedan halkade hon på en isfläck och ramlade och bröt handleden.
 
Söndagskvällen tillbringade hon och jag på akutmottagningen. Jag passade på att läsa korrektur (personaltidningen gick till tryck dagen efter) medan hon väntade på att bli röntgad. Hon hade jätteont. Jag höll i bunten med korrektur i ena handen och hennes friska hand i min andra hand. 
 
På sjukhuset fick sambon armen gipsad och en sjukskrivning fram till och med 23 mars.
 
"Tjugotredje mars..?", utbrast sambon förskräckt. "Hur ska jag stå ut med att göra ingenting under så lång tid? Risken är att jag blir så uttråkad att jag börjar klättra på väggarna."
 
Visserligen tycker jag det ibland kan vara skönt att få sitta still på en stol och bara stirra in i väggen - men inte i en och en halv månad. Då skulle nog även jag bli uttråkad. Nu hoppas jag hennes arm snart läker ihop så hon slipper att ha ont - och kan börja jobba igen. 
 
Bilden: Sambons brutna handled innan läkaren drog rätt den och lade på gips.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Ishalka, halka
 
 
#1 - BP

Shit! Stackars sambo! Hoppas bara att hon inte är vänsterhänt om man säger så.
Att vara hemma och att vara frisk är ju inget problem, men att vara handikappad och inte kunna använda ens kroppsdelar är en helt annan sak. Å även vänsterhanden används för ovanligt mycket...

Hoppas sambon klarar det... å du klarar alla hushållssysslor;-)

Svar: Mest tur är att hon inte skadade huvudet.
Per-Anders

#2 - Kenneth

ajajaj dra de sånt rätt bara så där eller får man bedövnign ?

Svar: Sambon fick en rejäl bedövning. Sedan tog läkaren i och drog allt vad han orkade.
Per-Anders

#3 - Mia

Jag känner med henne, har varit i den situationen två gånger! Men hon får börja räkna ned vecka för vecka. Promenader går bra, jag var glad att det inte var ett ben som var brutet... ;-) Man kan göra en hel del. Högerhanden är betydligt värre att bryta om man är högerhänt. Jag kan jämföra... ;-)

Hälsa henne ett gott tillfrisknande!

Svar: Nu har hon inte lika ont längre.
Per-Anders

#4 - Veiken

Jag hatar halka...... den borde utrotas! Tänk så många som råkar illa ut varje år! Hoppas att det läker fint och snabbt!

Svar: Halka borde helt enkelt förbjudas. Sanda mina ord.
Per-Anders