Hemma igen

 
Hemma igen efter en långweekend i Köpenhamn. Sitter just nu och rensar jackfickorna från diverse lokaltrafikbiljetter och kvitton som jag i alla hast stoppat på mig under vistelsen. En stor hög på bordet blev det.
 
Fortfarande klingar diverse danska fraser i huvudet. Værsgo. Vil du have kvitteringen? Færdig med at spise? Numera vet jag också att danskarna kallar frukost för morgenmad och det vi svenskar kallt för lunch kallar danskarna för frukost.
 
Under kvällen har vi kört sträckan mellan Stockholm och Sundsvall, och på nätet har vi lästa att blixthalka rådde på E4 norr om Stockholm med en rad olyckor som följd. Turligt nog slapp vi några problem under vår bilresa men vid några tillfällen såg vi både gula och blåa utryckningsljus efter vägen.
 
Bilden tog jag vid en bärgningssituation på E4 nånstans i höjd med Arlanda (tror jag).
 
 
#1 - Kim M Kimselius

Så skönt att resan gick bra, trots blixthalka. Köpenhamn är en dejelig stad :-D Tur att jag som bor i Blekinge har så nära till den.

Kram Kim :-)

Svar: Att ha nära till både Danmark och Tyskland kan jag tänka mig är en stor fördel med att bo i sydligaste delen av Sverige.
Per-Anders