Fototriss: ljus & mörker

Fototris Ljus och mörker. Så är temat för veckans Fototriss. Min första bild visar kontrasten som kan uppstå när man fotar ljuset från en dörr som man öppnat lite glänt.
 
Min andra bild har jag tagit på elden i vår öppenspis. Även där är kontrasterna starka mellan de ljusa och mörka fälten. 
 
Den tredje bilden har jag tagit på en kaffekopp som står på ett svart underlag. Ljust och mörkt, mörkt och ljust. 
 
Veckans omgång är också en tävling där vi som deltar i Fototriss har chans att vinna priser från CoolStuff. En sak ur CoolStuffs sortiment som lockar mig är Laserprojektor Med Rörliga Mönster.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
Blogg24/6
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg24, foto, fototriss
#1 - BP

Alltså den första bilden är så himla bra. Vilket "eperiment". Fyndigt värre måste jag säga. Riktigt bra! Scenen är som tagen ur en SF film med den där lilla figuren som står i dörröppningen. Love it!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Violen på Brandholmen

Fint med kontrasterna mellan ljust och mörkt! Första bilden blir favorit, här har du tänkt till och fått en spännande bild!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Beppan

Kul och annorlunda triss.
Som väntat av dig!
Första bilden får ett extra plus i kanten.
Spännande!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Axart

o så läckra bilder! första ser ut att komma från en spännande film.
AX

Svar: :)
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Ha ha, första bilden var bäst :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Susanne

Vilka härliga bilder. Den första är ju bara helt underbar!!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Oliver

Snyggt och som vanligt kreativt. Har gillat de här bilderna på Insta, men de är värda att gillas igen!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Gunvor

Toppentriss! Finurliga bilder där den första med tomtenissen som står i dörröppningen är så härlig!Elden är också häftig. Kaffet likaså.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Ulla Maria

Så läckra bilder som verkligen stämmer med rubriken. Gillar nog allra mest den med tomten - ljus, mörker och så speglingen som kommer in med ett litet mellanregister.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Mia Ahlstrand

Grattis till finalplatsen och lycka till! Första bilden är suverän!!

Svar: Tack!
Per-Anders

#11 - Mona

Helt underbara bilder! Självklart får du en röst av mig.

Svar: Tack!
Per-Anders

#12 - Anneli - A'la Foto

Den första bilden är helt underbar! Påminner om julkalender av något slag! Grattis till finalplatsen!

Svar: Tack!
Per-Anders

#13 - När Annie fotograferar i Kalifornien

Första bilden var ju bara för söt :-D

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Helena på Fototriss

Grattis till en andraplats i tävlingen! Jag kommer höra av mig inom några dagar med information om hur du får ut din vinst, presentkortet från Coolstuff.
Hälsningar
Helena

Svar: Tack! Jaättekul!
Per-Anders