Det mystiska pipljudet avslöjat

 
Häromdagen berättade jag på bloggen om det mystiska pipljudet här hemma. Om hur jag letade och letade och bytte batterier i tre brandvarnare, och att pipljudet trots det fortsatte.
 
Efter jag postat blogginlägget fortsatte jag att leta. Jag letade i husets alla vinklar och vrår och till slut hittade jag faktiskt källan till pipljudet. Det visade sig komma från en gammal brandvarnare som låg i en påse i källaren. Brandvarnaren ifråga hörde till vårt förra villalarm och byttes ut till en ny när vi bytte larmsystem för ett tag sedan. 
 
Efter bytet blev den liggande i en påse i källaren. Bortglömd - ända tills batteriet blev svagt och brandvarnaren började pipa. 
 
Det går att hitta svar på alla frågor - bara man är tålmodig och systematisk. 
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg24, problem, lösningar
 
#1 - BP

Hahaha! Å en sak borde du ha lärt dig nu - åk till soptippen med gammalt skräp;-)

Svar: Visst, men här hemma hamnar mycket i källaren.
Per-Anders

#2 - Ulla Maria

Så sant. Det gäller bara att inte ha glömt bort frågan när svaret dyker upp.

Svar: Precis. Man måste ha koll vart man kommer ifrån för att hitta vägen framåt.
Per-Anders