Mina röda chinos

 
Vi åker motorvägen mellan Sundsvall och Timrå. I höjd med City Gross säger sambon:
 
"Vet du om att Dressmann har extrapris på chinos? Vi skulle kunna svänga av i Birsta om du vill köpa ett par". 
 
"Nej, jag orkar inte", säger jag. "Jag är inte mentalt förberedd på att handla kläder just nu". 
 
"Okej", säger sambon.
 
Färden går vidare och strax innan avfarten mot Birsta säger jag:
 
"Kanske jag skulle köpa ett par chinos ändå".
 
"Okej", säger sambon. "Då kan jag passa på att prova ett par skor". 
 
I Dressmanbutiken har man laddat med massor av chinos i olika färger. Röda, gula, svarta, gråa. 
 
Intill hyllorna med chinos hänger ett gäng orangea kavajer. 
 
"Jag vill ha en orange kavaj och ett par röda chinos", säger jag.
 
"Nej! Herregud! Det skulle se fruktansvärt ut. Rött och orange matchar inte alls varandra", säger sambon. 
 
Sedan följer en lång diskussion om vilka mönster och färger som matchar rött, och vilka som definitivt inte gör det. Nu har jag lärt mig att ljusblått och rött inte matchar varandra. Däremot matchar rött med exempelvis grått. 
 
Jag köpte ett par röda chinos och en gråvitrutig skjorta - samt ett par mörkblå chinos. 
 
Bilden ovan: motorvägen mellan Sundsvall och Timrå, nästan i höjd med Birsta City. Det var här jag bestämde mig för att köpa ett par chinos.
 
Blogg100/47
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, Dressmann, Timrå, Sundsvall, kläder
#1 - Mia

Hur blev de skor till sambon? ;-)

Grattis till dina (kejsarens?) nya kläder!

Svar: Hon provade, men köpte inga skor.
Per-Anders

#2 - BP

Oooops. Nu tycker jag då att Dressman borde förbjudas. Vissa av mina manliga kollegor envisas med att köpa chinos där, å efter en tvätt har de "högvattennivå" på byxorna = de har krympt på långden on man säger så. Nej usch. Men billiga kläder har dom ju, så man kan ju köpa fler...

Även om orange är en av mina favo färger så tackar jag sambon din: kombon med rött gör ont.

Hoppas du levererar bildbevis på dina chinos efter några tvättar...

PS. Men jag tycker faktiskt att det är kul med lite färgglada byxor på killar:-) DS

Svar: Nja, håller inte med där. Jag köper ofta kläder på Dressmann och är för det mesta mycket nöjd. Att kläderna krymper är det minsta problemet. Däremot har jag ibland varit med om att byxor jag köpt där tappat färgen efter ett antal tvättar.
Per-Anders

#3 - Kenneth

jaha o det blev mer en ett par, oftast kan det lätt bli dyrare om man har någon med sig som tycker till om att det är snyggt o kolla där det är väl snyggt det skulle du också passa i :)

Svar: Jodå, så är det. Men den här gången var det jag som ville ha två par byxor.
Per-Anders