När storyn inte håller måttet

 
Det var härom dagen.
 
Klockan var typ sju på kvällen och jag satte mig vid datorn för att skriva ett blogginlägg. Det var tänkt att handla om grillverktyg - alltså såna som man använder för att placera, och vända, kött på grillen. 
 
Utgångspunkten i inlägget var en diskussion sambon och jag haft om grillverktyg. Sambon hade tidigare under kvällen grillat, och placerade då köttbitarna på grillen med en vanlig gaffel. Hon konstaterade att det inte var ett optimalt verktyg pga den höga värmen. 

"Jag skulle vilja ha en riktig, och lång, grilltång så jag slipper bränna mig hela tiden", sa sambon.

"Men vi har ju en lång grilltång. Den brukar jag använda", sa jag.

"Men jag gillar inte den. Den är precis som alla andra grilltänger man hittar i affärerna - otymplig att använda. Antingen är de för sladdriga så man inte får något grepp om köttbiten, eller så är de för hårt spända så man inte orkar klämma ihop klaffarna", sa sambon. 

"Men som all annan teknisk utrustning kräver en grilltång rätt kompetens. Tänk om du exempelvis skulle hamna bakom spakarna på en helikopter. Den skulle du inte kunna flyga utan att först fått både utbildning och träning", sa jag.

"Helikopter..? Jag vill naturligtvis ha en grilltång jag kan börja använda på en gång. Man ska väl inte behöva gå en kurs för att kunna hantera en grilltång. Då är det ingen bra grilltång", sa sambon.
 
Där nånstans kom jag inte längre i skrivandet. Det var då jag bestämde mig för att det inte skulle bli något blogginlägg om grillverktyg.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Kompetens, grillning
 
 
 
#1 - BP

Hahaha! Kan inte låta bli att se skillnaden mellan kvinnor och män i ditt inlägg. Å som kvinna håller jag helt med din sambo. Å jämförelsen med en helikopter är bara så... typisk ... manlig;-)

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders

#2 - Kenneth

helt rätt man bör lära sig först

Svar: Typ.
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Ha ha, grillning är en riktig genusfråga. Vi får hoppas att du har grillcertifikat och kör dina 20 grilltimmar per år så du får behålla det :)

Svar: Jadå. Fast det är på vintern man halkar lite efter.
Per-Anders

#4 - Veiken

Hahaha! Heja sambon! Det är riktiga grejor som gäller och inget som helst krafs! :)

Svar: Javisst. Och riktiga grejer kräver utbildning.
Per-Anders

#5 - Mia

Haha... tur man inte grillar så ofta... ;-)

Svar: :)
Per-Anders