Mitt första poem

 
Jag har bestämt mig för att bejaka min poetiska ådra. Under större delen av mitt liv har jag, kanske omedvetet, undertryckt denna talang men nu har jag insett att det inte längre går att hålla emot. Stunden har kommit då jag inte längre har något annat val än att dela med mig av mina livsanalyser på vers. Här följer mitt debutalster:
 
Jag sitter i soffan
och är trött.
Nyss hemkommen
från jobbet. 
Jag orkar inte
ens hålla 
i min iPad.
 
Det här är bara början. Nu ska jag låta poesin flöda ohämmat ur mitt bröst och när jag fått ihop tillräckligt med dikter tänker jag ge ut min första diktsamling. Håll ut!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Poesi, poem, dikt, vardagspoesi, lyrik
#1 - BP

Nja - det rimmar ju inte ens;-) Tror du börjar att bli gammal... som jag ungefär;-)

Svar: Rimmar..? Det är inte meningen att det ska rimma. Titta på Bruno K Öijer. Rimmar han kanske? Nej, det gör han inte. Men han är jättepopulär ändå.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Kör hårt, men glöm inte att slappa och inhämta inspiration. Har ju gett ut en egen, på bloggen alltså :)
http://kajsalisa.com/mina-dikter/

Svar: Alldeles riktigt. Det är när jag slappar som inspirationen kommer.
Per-Anders

#3 - Kenneth

morden poetisk ådra :) eller har gammeln tagit dig :)

Svar: På det skulle jag vilja svara både och.
Per-Anders