Inte lätt att se välden ur ett grodperspektiv


Om man var en groda. Då skulle man ständigt tvingas se världen ur ett grodperspektiv. Ibland skulle det vara hotfullt, ibland vackert. Fast mest hotfullt.
 
Ibland skulle man träffa på svårtolkade skyltar. Här en skylt som tyder på att handikapparkeringen finns nånstans uppe i det blå. Eller..?


Om man är en bilburen liten groda kan det vara besvärligt att tanka. Pumphantagen sitter då väldigt högt upp.
 
Bilderna är mitt bidrag till veckans upplaga av fotoutmaningen Fototriss - med temat grodperspektiv
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto, grodperspektiv, blogg100, #blogg100
#1 - BP

Hahaha! Vilket roligt bidrag! Typiska P-A grodperspektiv, å jag gillar dem skarpt. Speciellt dina tankan om tvåan, som är min favo!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Anneli - A'la Foto

Haha...vilka otroligt roliga bidrag! Och allt blir ju välden från ett grodperspektiv så det är ju också sant! ;) Underbart tolkat!

Ha en fin söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Nukke

Det är inte lätt att vara engroda !!! De här är mycket effektiva bilder. Fint !!!!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Janne

Fyndiga bilder, tvåan ger lite grodgriller.

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Sami

Hej
Snygg triss, härligt val av motiv på första bilden hehe :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Pysselfarmor

Ja tänk att alltid vara rädd för fötter och fundera om det blå ;-)
Min groda hade nog bara varit arg.

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Veiken

Jag överger direkt mina eventuella planer på att bli en groda i mitt nästa liv. Det ser riktigt läskigt ut! En topptriss!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Oliver

Kanontriss, som verkligen får en att känna empati med de stackars grodorna.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Gammelsmurfen

Rolig triss!!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Beppan

Tur att man inte är groda!!
En härligt fyndig triss - som vanligt :-)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Mia

Underbart! *skrattar*

Svar: :)
Per-Anders

#12 - lilalili

Vilket perfekt grodperspektiv i dina bilder! Den första blir min favorit här! Jag önskar dig en fortsatt skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Bitten

Kul triss. Och stackars grodor ...

Svar: :)
Per-Anders

#14 - KajsaLisa

Grymt bra, kul och kreativt trissat. Som du själv sa hos mig, man får ju inte vara rädd att skämma ut sig.
Utgår från att andra och tredje bilden är tagen med optisk sökare :)

Svar: Jag har tagit bilden med en kamera med utfälld skärm.
Per-Anders

#15 - Micke

Groda är ju inte min grej alls, för då ska massa prinsessor bara pussa mig och det vill jag inte ;)

Bra tolkning detta tycker jag, bra jobbat :)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Madde

Bra tolkat :-)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Madde

Bra tolkat :-)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Freja

Hahaha, kul och läckert trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Gunvor

Verkligen en kanontriss ! Kul tolkat!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Monkan

Plötsligt känns det jobbigt att vara groda :) Mycket bra triss.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - cissi

Härliga bilder! Den första måste vara en skrämmande upplevelse för en liten groda!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - jeanette

Fantastiska bildet. Passa upp lilla groda för storfoten, skit snyggt fotat.

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Åke

Vinklar som verkligen visar temat! Härligt fotat! Tänk o leva i denna värld...

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Scaniatjejen

Underbar tolkning, verkligen perfekt grodperspektiv och läckra bilder!

Svar: Tack!
Per-Anders

#25 - Linnéa

Oj, din lilla groda lever farligt och tycks ha full upp. Rolig triss på temat.

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Lajsas Fotografi

Häftiga bilder! =) Speciellt den första =)

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Tomtan

Verkligen bilder tagna ur grodperspektiv! Den första bilden blir favoriten! Härlig tolkning

Svar: :)
Per-Anders