Fototriss: djur(iskt)


Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är djur(iskt). Som genomgående motiv på mina bilder har jag denna gång valt vår katt Houdini. På den översta bilden sitter han på en stol vid vårt köksbord och tittar nyfiket över bordskanten. Han brukar alltid vara nyfiken på vad vi äter och är för det mesta djuriskt hungrig.

Houdini brukar också ofta vara sugen på att gosa. Då lägger han sig ner på golvet och vill att någon ska klappa honom. Man skulle kunna säga att han då är djuriskt gossugen.


Ibland är han också djuriskt trött och kan ligga och sova en hel eftermiddag. Bilden tog jag nu ikväll under pågående Melodifestival som Houdini med lätthet somnade ifrån.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, djuriskt, djur, Blogg100, #blogg100, foto, katt, katter
#1 - Anonym

Han ser ut att undra vad du håller på med ;) Kanske blir fotad ofta?

Svar: Ja, fast oftast smiter han när jag kommer med kameran.
Per-Anders

#2 - Lajsas Fotografi

Vilken underbart härlig kisse! =) (Din länk funkade inte från fototriss, du kanske kan kolla det)

Svar: Tack. Kollar på det.
Per-Anders

#3 - Kerstins foto

Vilken vacker katt, gillar att han sitter på en stol vid bordet. Det gör en av våra katter också...när vi äter. Alltid råkar vi "tappa" nåt. ;)

Svar: Jo, så är det här också.
Per-Anders

#4 - Åke

Härligt och läckert du fångat dina bilder på Houdini :) Förstår klart och tydligt att han somnade till melodifestivalen :) Är det klart nu tro? Kul tema som du bjuder oss på!

Svar: Tack.
Per-Anders

#5 - Jenny

Samma tema som hos mig. Fin triss-kisse! :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli - A'la Foto

Vilken söt liten kisse! Gillar din tolkning mycket! :)

Ha en fin söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Connie Tornevall

Gud vilken gullig katt, första bilden är ju bara för härlig!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Veiken

Det verkar vara en katt som för det mesta är "på hugget", men hans ointresse för melodifestivalen förstår jag helt och fullt! En fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Mormor

Herlig trisset. Jeg liker katter, så denne var midt i blinken.
Ha en fin søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2014/03/02/dyrisk-nok/

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Micke

Underbara bilder av ett underbart djur.
Tröttnar aldrig på att fota våra katter här.

Men nu får du och katten njuta av vasaloppet, det gör vi här, ha de bäst. :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Meta

En söt liten katt du har. På den första och sista är den ju bara så fin.
ha en bra dag
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#12 - KajsaLisa

Fina personliga kattbilder. Hälsa Houdini att jag var lika djurisk själv när dom sände det. Somnade och har ingen aning om vem som gick vidare.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - KajsaLisa

Just det glömde säga : Det är något problem med länken från trissen till dig, kolla själv får du se.
Kan i och för sig vara min dator som dummar sig, men jag kunde inte komma in här via trissen.

Svar: Tack. Jag tittar på det.
Per-Anders

#14 - Pysselfarmor

Han verkar mäktiga irriterad på första bilden - kanske för att han inte får smaka ;-))
Bedårande bilder på en fin katt!

länken på fototrissen funkar inte.....

Svar: :)
Per-Anders

#15 - lilalili

Härliga bilder! Ha en underbar dag!//lilalili

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Annette Juhlin

Härligt djurisk blick på första bilden :) Och jag var lika djuriskt trött, tydligen, som Houdini i går. Somnade efter några låtar, jag som annars följer det där ganska slaviskt. Passande namn på ett katt förresten!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Scaniatjejen

Vilken sötnos! Gillar tredje bilden lite extra!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Bp

Gillar Houdini. Han har otroligt vackra ögon. Å jag förstår honom att han somnar ifrån Mello. Vilken härlig tredje bild. Hans ansiktsuttryck är obetalbart:-)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Kari

Det øverste bildet der Houdini titter over kanten ble min favoritt!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Oliver

Härlig blick han har din Houdini! Som en riktig trollkarl.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Oliver

Härlig blick han har din Houdini! Som en riktig trollkarl.

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Anonym

Vilken charmig bild bild ett är!

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Anni

Hög charmfaktor på din triss! Det syns lång väg vem det är som bestämmer!

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Freja

Hahaha, jag känner igen alla situationerna, katter är fantastiska!

Svar: :)
Per-Anders